TALENT & KRISTAL, HET LAATSTE DEEL

TALENT & KRISTAL

In mijn Facebook boekengroep Books & Movies, hebben we Kelly van der Laan lezers maand. Het derde en laatste deel van ‘De Lentagon’ trilogie ‘Talent & Kristal’ heb ik met veel plezier gelezen. Erg jammer dat dat de trilogie klaar is. Ik zal haar aan jullie voorstellen.

KELLY VAN DER LAAN

Afbeeldingsresultaat voor KELLY VAN DER LAAN
Kelly van der Laan is schrijver, maar vooral ook lezer. Ze geniet van goede verhalen en kijkt daarbij niet zo naar genres. Fantasy, SF, drama, horror, wie maakt zich eigenlijk druk om hokjes? Voor haar gaat om de verhalen, de personages, de plot twists en de gevoelens, het gevoel van buiten adem zijn wanneer je vol spanning de pagina omslaat (of op de ‘volgende’ knop van je e-reader drukt). Zulke verhalen schrijft ze zelf ook het liefst. De Lentagon trilogie, die is uitgegeven bij Zilverbron, is een SF/fantasy/thriller/?? die aan de ene kant spannend is, maar aan de andere kant ook scherpe vragen stelt over de aard van macht, individualiteit, angst en empathie. De serie bestaat uit “Stof en Schitteringen” (2014), “Bloed en Scherven (2015) en afsluiter “Talent en Kristal”.

***********************************************************************************

TALENT & KRISTAL

De Lentagon trilogie - Talent & kristal

BESCHRIJVING VAN HET BOEK.

De finale van de Lentagontrilogie
Na hun vlucht uit Jediah duiken Joy, Seamon, Sirka en Valeria onder in Surral, aan de andere kant van de wereld. Het verleden laat hen echter niet met rust. Het politieke klimaat in Parsia maakt inmiddels het leven voor hooggetalenteerden binnen de landsgrenzen onmogelijk. De terroristische organisatie waar Seamon vroeger banden mee had, de Jonge Radicalen, vraagt hen om hulp bij de revolutie die zij voor ogen hebben. Teruggaan naar Parsia betekent dat ze zich weer in het gevaar moeten storten, maar Seamon vindt dat ze moeten helpen om hun land te redden van het huidige bewind. Tot die tijd zullen ze nergens veilig zijn. Ze besluiten om de situatie onder ogen te komen en eindelijk eens echt terug te vechten tegen alles wat hen achtervolgt. Maar hoe ver moeten ze gaan om dat doel te bereiken? En willen ze dat wel, als Joy droomt over het einde van de wereld?

PRIJS VAN HET BOEK  € 22,95

ISBN NUMMER  9789463080514

**********************************************************************************

Mijn eerste indruk van het boek: de cover van dit laatste deel sluit perfect aan op de eerste twee delen. Het boek heeft weer een mooie afbeelding van een glazen bol, alleen zit er in deze een barst en is het boek nu groen. Het boek bevat een goede hoeveelheid van 410 pagina’s. De prijs vind ik goed bij het boek passen. Als ik het boek in de winkel zou zien, zou ik het zeker oppakken. Dit komt door de mysterieuze uitstraling cover en omdat ik het laatste deel erg graag wil lezen.

Het verhaal zelf: Kelly zet haar vlotte schrijfstijl voort, waardoor je weer helemaal meegenomen wordt in het verhaal. De hoofdpersonages ontwikkelen zich verder. Ze zijn sterker dan hiervoor en kunnen betere keuzes maken in de politieke strijd tegen Parsia. Het wordt hun niet makkelijk gemaakt, want de strijd tussen goed en kwaad is zwaarder dan dat ze tot nu toe hebben meegemaakt. Hierdoor komen ze voor onmogelijke keuzes te staan en maken ze wel de goede keuze? Dit boek heb ik met veel plezier gelezen en was voor mij moeilijk weg te leggen. Dit laatste deel zit vol spanning, macht, verdriet en wantrouwen. Een echte aanrader voor iedere fantasyliefhebber.

Ik kijk uit naar de prequel van deze trilogie Vuur & Vergankelijkheid.

Ik geef dit boek 4 sterren