BLOED EN SCHERVEN, LENTAGON DEEL 2

BLOED & SCHERVEN

In mijn Facebook boekengroep Books & Movies, hebben we Kelly van der Laan lezers maand. Het tweede deel van ‘De Lentagon’ trilogie ‘Bloed & Scherven’ heb ik met veel plezier gelezen. Ik zal haar aan jullie voorstellen.

KELLY VAN DER LAAN

Afbeeldingsresultaat voor KELLY VAN DER LAAN
Kelly van der Laan is schrijver, maar vooral ook lezer. Ze geniet van goede verhalen en kijkt daarbij niet zo naar genres. Fantasy, SF, drama, horror, wie maakt zich eigenlijk druk om hokjes? Voor haar gaat om de verhalen, de personages, de plot twists en de gevoelens, het gevoel van buiten adem zijn wanneer je vol spanning de pagina omslaat (of op de ‘volgende’ knop van je e-reader drukt). Zulke verhalen schrijft ze zelf ook het liefst. De Lentagontrilogie, die is uitgegeven bij Zilverbron, is een SF/fantasy/thriller/?? die aan de ene kant spannend is, maar aan de andere kant ook scherpe vragen stelt over de aard van macht, individualiteit, angst en empathie. De serie bestaat uit “Stof en Schitteringen” (2014), “Bloed en Scherven (2015) en afsluiter “Talent en Kristal”.

***********************************************************************************

BLOED & SCHERVEN

Bloed & scherven

BESCHRIJVING VAN HET BOEK.

Het vervolg op Stof en schitteringen
Zes maanden na de gebeurtenissen van Stof en Schitteringen zitten de overlevenden vast in Jediah, waar ze door het leger gedwongen worden om een nieuwe magische energieversterker te bouwen. Intussen lopen de spanningen tussen Jediah en hun moederland Parsia hoog op en lijkt de situatie uitzichtloos, wanneer een verrassingsbezoek en de catastrofale gebeurtenis die erop volgt hen opeens een uitweg biedt.
Op de vlucht, met het gestolen kristal in handen, wordt het opeens schrijnend duidelijk hoe moeilijk het voor Seamon, Sirka, Joy en Valeria is om zich niet te gedragen als de terroristen die iedereen zegt dat ze zijn…

PRIJS VAN HET BOEK  € 18,95

ISBN NUMMER  9789463080040

**********************************************************************************

Mijn eerste indruk van het boek: de cover van dit tweede deel is wit met rood en heeft een ook de afbeelding van een glazen bol. De cover sluit goed aan bij het eerste deel.  Ook dit boek maakt mij erg nieuwsgierig en ik zou hem gelijk oppakken in de winkel. Het boek heeft een  hoeveelheid van 270 pagina’s. Persoonlijk vind ik dit aan de lage kant vergeleken met het eerste deel. Toch zou ik het boek kopen, omdat ik graag wil weten hoe dit avontuur verder gaat.

Het verhaal: de schrijfster zet haar fijne schrijfstijl voort, waardoor je vanaf het begin tot het eind in het verhaal verdwijnt en het boek moeilijk is weg te leggen. Ook dit deel heeft voldoende spanning, maar ook verdriet. Het verhaal gaat verder met het avontuur van Seamon, Sirka, Joy en Valeria, wie kunnen ze vertrouwen en wie zal hun verraden. Zullen ze de Lentagon met hun talenten uit de handen kunnen houden van de vijand, maar wie is nou eigenlijk de vijand? De personages in het verhaal groeien goed mee. Ze zijn sterker en volwassener dan in het eerste deel. Ik kan me goed in hen verplaatsen, omdat ze steeds interessanter worden en hun individuele agenda’s steeds duidelijker word. de spanningsopbouw is goed en het plot is verrassend. Ik kan ook niet wachten om het derde deel ‘Talent & Kristal’ te gaan lezen.

Dit boek is een aanrader voor de Young-adult en Fantasy lezers.