GRIEZEL & CO. DE MONSTERKERMIS

************************************RECENSIE***********************************

GRIEZEL & CO

DE MONSTERKERMIS

‘De Monsterkermis ‘is het eerste deel van de Griezel & Co boekenreeks. Deze reeks is voor de jonge lezers en het tweede deel komt dit jaar uit. De schrijver van deze reeks is Gustaaf Glibber een pseudoniem van Peter van Roermund . Ik heb de schrijver van deze reeks ontmoet bij Elfia en hij komt over als een spontane, liefdevolle en aardige man met passie voor zijn boeken. Ik heb leuk gesprek gehad met hem en gepraat over zijn boeken. Ik zal hem aan jullie voorstellen.

PETER DEWILLIS

db20a19871-auteurs-Peter van Roermund

Peter De Willis en Gustaaf Glibber zijn pseudoniemen van Peter van Roermund (1974). Naast theatermaker, theaterdocent en verhalenverteller ook schrijver van magische avonturen. ‘Ik ben de jongste van drie zonen. Mijn ouders hadden al vroeg in de gaten dat ik een grote voorkeur had voor muziek, dans, theater en aanverwante kunsten. Ook was ik altijd bezig met geschiedenis en archeologie. Vanaf het moment dat ik kon lezen verslond ik boeken en toen ik een eigen bibliotheekkaart kreeg, ging ik helemaal los. Ik las alles wat mij interesseerde en ging regelmatig met stapels boeken naar huis, vaak te groot en te zwaar om te dragen. Ook gingen we regelmatig naar het theater, zowel jeugd als volwassen theater. En musea liepen we ook plat. We stapten in de trein of auto en gingen ergens naartoe om de dag door te brengen. En op de weg terug verzon ik er verhalen over. Dus dat zat er al vroeg in!
Als kind heb ik altijd geluisterd naar platen waarop verhalen werden voorgelezen. Sprookjes, gedichten en ga zo maar door. Ik was gefascineerd door de stemmen, de buitelingen die ze maakten, en de werelden die ze opriepen. Mijn jeugd was er een van buiten spelen en vol fantasie’.

*******************************************************************************

DE MONSTERKERMIS

FB_IMG_1530083861421.jpg BESCHRIJVING VAN HET BOEK.

Frederick von Grimwald woont in een vervallen kasteel in de saaiste stad van het Zwarte Woud, waar volgens een familietraditie zijn oom Theobald burgemeester is. Omdat er niets valt te beleven, brengt Frederick zijn dagen door met het aan elkaar plakken van skeletten en het verzamelen van insecten en opgezette dieren. Door zijn voorkeur voor vreemde zaken wordt hij op school Griezel genoemd.

Als op een dag Cornelius Brock, de grootste rivaal van Fredericks oom, de nieuwe burgemeester wil worden, staat de wereld op zijn kop. Hij heeft gemene plannen en het spel wordt niet volgens de regels gespeeld.

Schreiberg ligt niet alleen afgelegen, maar verbergt ook een eeuwenoud geheim. Totdat Frederick ontdekt waarom hij het Verboden Bos achter het kasteel niet mag betreden…

PRIJS VAN HET BOEK € 14,95
ISBN-NUMMER  9789463080880
Mijn eerste indruk van het boek: de cover van het boek is lekker kleurrijk, maar toch griezelig. De spannende Illustratie op de cover, is erg aantrekkelijk voor de jeugdige lezers en valt op in de winkels. De beschrijving van het boek nodigt je uit  om te gaan lezen. De prijs van het boek € 14,95 is een mooi bedrag voor dit boek van 200 pagina’s.
Het verhaal zelf is erg leuk om te lezen. De schrijver heeft een duidelijke en een makkelijk schrijfstijl, dit is fijn voor de jeugdige lezers. Het boek is vanaf 10 jaar, maar een 8 jarige zou het boek ook makkelijk kunnen lezen. De cover past goed bij het verhaal. Het hoofdkarakter Frederick von Grimwald is een bijzonder en nieuwsgierig persoon en erg leuk beschreven, hierdoor kon ik mij goed in hem verplaatsen. Het is een verhaal vol met bijzondere wezens, spanning en wantrouwen, Ik heb het met veel plezier gelezen.
Ik raad dit boek aan voor de jeugdige lezers.
Ik kan niet wachten op het volgende deel, deze zal dit jaar nog worden uitgebracht.