DE GODENWERELD, MOOIE AFSLUITER

***********************************RECENSIE***************************************

DE GODENWERELD

Ik heb het derde en laatste deel ‘De Godenwereld’ van De Kronieken van Magie trilogie uitgelezen. Deze trilogie is geschreven door Ian Laverman. Ik heb de schrijver meerdere malen ontmoet en hij komt over als een geweldig en gezellig persoon. Ik was nog niet bekend zijn boeken, maar kon ze niet laten liggen. Ik zal hem eerst even aan jullie voorstellen.

IAN LAVERMAN

foto van Saphira Keurhorst.

Ian Laverman is eenentwintig jaar en komt uit Rijnsburg. Hij is afgestudeerd van de opleiding Sport & Bewegen aan het ROC Leiden. Tijdens deze opleiding is Ian begonnen met gymnastiek geven aan kleine kinderen.
Vanaf zijn elfde is hij zich bezig gaan houden met kleine verhaaltjes schrijven en vanaf zijn zestiende is hij begonnen met langere verhalen schrijven. Vanaf het moment dat hij zijn eerste fantasyboek gelezen heeft, had hij de droom gehad om zelf ook een boek uit te brengen.
De wereld die hij gecreëerd heeft in: kronieken van magie is zeer uitgebreid en hij is dan ook van plan nog vele boeken daarover te schrijven.

*******************************************************************************

DE GODEN WERELD

Delia en Lilith zijn elkaar kwijtgeraakt in het oerwoud van Tenrou, net nu het tijd is voor het laatste gedeelte van hun reis. Ze zullen elkaar terug moeten vinden in het gevaarlijke rijk Yunnan, waar de krijgsheer Ragnar de scepter zwaait. Deze kwaadaardige magiër zit achter Griffin en Dillon aan. De reis van de magiërs gaat door terwijl ze de godenwereld proberen te bereiken. De bron van magie wacht op hen. Maar nieuwe gevaren liggen op de loer. De gevallen god Sitor is dichterbij dan ze denken. Dit is het afsluitende deel van de trilogie ‘De Kronieken van Magie’.

PRIJS VAN HET BOEK  € 18,95

************************************************************************************

Mijn eerste indruk van het boek: ook dit deel heeft weer een super gave cover. Het sluit mooi aan bij de vorige twee delen. Dit boek zou ik zeker oppakken in de winkel, omdat de cover er echt uitspringt qua kleuren en als je de eerste twee heb gelezen is dit boek een musthave. Ook dit boek heeft een mooie prijs en een goede hoeveelheid van 341 bladzijden.

Het verhaal zelf is op een vlotte manier geschreven en sluit goed aan bij de eerste twee delen van ‘De Kronieken van Magie’. De schrijver heeft ook in dit boek genoeg spanning, actie en avontuur beschreven. Ook de hoeveelheid magische wezens waren weer mooi aanwezig. Het verhaal leest heerlijk weg en is erg moeilijk weg te leggen. Voor je het weet is hij uit. In dit boek kan je merken dat de schrijver weer is gegroeid met zijn schrijfwijze, waardoor het verhaal nog beter is geworden. De karakters in het boek groeien goed mee. Ze zijn nu echt een team met veel kracht en loyaliteit. Ze kunnen de hele wereld aan. Het verhaal heeft genoeg actie, verdriet en ik had een goede inleving in het verhaal. Ik vind het erg jammer dat er geen landkaart aanwezig is, zodat ik het verhaal nog beter kan volgen.

Ik kijk erg uit naar meer werk van deze schrijver.

Deze trilogie is een echte aanrader voor de fantasy lezers.