DE ZIEKE MAGIËR, HET SPANNENDE TWEEDE DEEL.

***********************************RECENSIE**************************************

DE ZIEKE MAGIËR

Ik heb het tweede deel ‘De Zieke Magiër’ van De Kronieken van Magie trilogie uitgelezen. Deze trilogie is geschreven door Ian Laverman. Ik heb de schrijver meerdere malen ontmoet en hij komt over als een geweldig en gezellig persoon. Ik was nog niet bekend met zijn boeken, maar kon ze niet laten liggen. Ik zal hem eerst even aan jullie voorstellen.

IAN LAVERMAN

foto van Saphira Keurhorst.

Ian Laverman is eenentwintig jaar en komt uit Rijnsburg. Hij is afgestudeerd van de opleiding Sport & Bewegen aan het ROC Leiden. Tijdens deze opleiding is Ian begonnen met gymnastiek geven aan kleine kinderen.
Vanaf zijn elfde is hij zich bezig gaan houden met kleine verhaaltjes schrijven en vanaf zijn zestiende is hij begonnen met langere verhalen schrijven. Vanaf het moment dat hij zijn eerste fantasyboek gelezen heeft, had hij de droom gehad om zelf ook een boek uit te brengen.
De wereld die hij gecreëerd heeft in: kronieken van magie is zeer uitgebreid en hij is dan ook van plan nog vele boeken daarover te schrijven.

************************************************************************************

DE ZIEKE MAGIËR

Nadat Dillon en Delia levend uit de regenstad van Hamza zijn gekomen, moeten ze de sneeuw trotseren. Met Dillon als nieuwe gids vlot de reis goed tot er onverwachte vijanden opdoemen. Duistere wezens uit de oudheid dwingen Dillon en het reisgenootschap van het gekozen pad af. Oude wonden worden opengehaald door het verleden dat terugkeert in de vorm van beangstigende gedaantes. Dillon probeert zijn grootste fout goed te maken en de reisgenoten dichter bij de godenwereld te krijgen. Maar het lot heeft andere plannen. De magiërs rollen van het ene naar het andere probleem. Delia en Dillon moeten hun handen ineen slaan om de bedreigingen te overleven. Gevaarlijke krachten doen er alles aan om te zorgen dat ze de bron der magie niet zullen bereiken.

PRIJS VAN HET BOEK € 19,95

**********************************************************************************

Mijn eerste indruk: wat een geweldige cover heeft dit boek. Het sluit mooi aan bij het eerste deel. Ook deze cover heeft mooie felle kleuren, waardoor het boek er echt uitspringt in de winkel. De beschrijving van het boek klinkt erg aantrekkelijk en ik zou hem zeker oppakken en kopen in de winkel. Een pluspunt is dat het boek een mooie hoeveelheid van 361 bladzijden heeft en een mooie prijs.

Het verhaal sluit gelijk mooi aan op het eerste deel ‘De Heer van het Woud’. Ook in dit boek heb je een goede dosis actie. De schrijver heeft een fijne schrijfwijze, waardoor het boek erg fijn leest. Je merkt ook echt dat de schrijver is gegroeid.  Ik zat gelijk vanaf het begin goed in het verhaal en kon het boek niet wegleggen. Het boek had ik ook zo uit. Er gebeuren veel dingen in het boek zoals magie, actie, wantrouwen, vertrouwen, avontuur en een vleugje romantiek. Gelukkig zit er ook een beetje humor in, dit komt het verhaal ten goede. De karakters groeien goed mee met het verhaal en vormen steeds meer een team. Ze zijn duidelijk beschreven en goed inleefbaar.

Dit boek was een genot om te lezen en een echte aanrader voor de fantasy liefhebbers. Ik kijk erg uit naar het laatste deel van deze trilogie.