DE FULL MOON BOEKENREEKS

**************************************RECENSIE************************************

Via Dutch Venture Publishing mag ik mee doen aan de Full Moon blogtour. Dit is weer een eer om te mogen doen. Ik zal jullie eerst even voorstellen aan de schrijfster van deze heerlijke boekenreeks.

STEFANIE VAN MOL

Afbeeldingsresultaat voor Stefanie Van Mol

Stefanie Van Mol maakte haar debuut met de verlangen-reeks,¬†die ze uitbracht via Brave New Books.¬†Ze kreeg meer lezers dan ze ooit zelf had verwacht.¬†Ze kreeg de smaak te pakken en¬†wist ze dat ze het daar niet bij wilde laten.¬†Zo kwam de Full Moon serie tot stand.¬†In het dagelijkse leven werkt Stefanie van Mol, woonachtig in Waasmunster, bij het familiebedrijf van haar ouders.¬†’s Avonds brengt ze uren achter haar computer door om haar kleurrijke personages en hun bezigheden tot leven te brengen.¬†Ze is een gretige lezer en een gepassioneerd schrijver. Ze hoopt ooit van haar droom haar beroep te maken¬†en auteur te worden..

*********************************************************************************

DE FULL MOON BOEKENREEKS.

####### DEEL 1  KIES VOOR MIJ #######

20170702_140058

Beschrijving van het boek.

Jonathan wordt op jonge leeftijd gedwongen om een harde keuze te maken, muziek of zijn familie. Hij kiest muziek, maar hij moet dan ook Camille, waar hij hopeloos verliefd op is, achterlaten. Tot op de dag van vandaag heeft hij nog steeds geen spijt van zijn keuze voor muziek,  maar die laatste kus met Camille kan hij maar niet vergeten.
Jonathan ziet bij zijn optreden met zijn band een knappe zwartharige dame in het publiek staan die zijn interesse trekt. Wie is zij? Jonathan is in de ban van deze jonge dame.

Camille die over haar liefdesverdriet heen is, maar het niet vergeten is, besluit voordat haar studies beginnen op vakantie te gaan met haar beste vriendin Karin. Ze heeft in de afgelopen jaren haar moeder verloren en haar vaderdie zich verdrinkt in zijn werk. Dus verdient ze deze vakantie dubbel en dwars. Camille gaat samen met Karin naar een rockconcert van de band ‘Full-Moon’. Ze ziet daar haar oude vlam, de buurjongen Jonathan op het podium staan. Ze is gelijk verloren en al de gevoelens van vroeger komen terug. Ze mag niet meer voor hem vallen, maar gaat het haar lukken?

MIJN MENING
Het verhaal is makkelijk leesbaar, dit komt door de fijne en duidelijke schrijfstijl van de schrijfster. De schrijfster heeft er voor gekozen om meer verhaal in het boek te plaatsen in plaats van erotiek. Persoonlijk vind ik dat een groot pluspunt. Het is echt een boek voor even tussendoor, want als je er aan begint wil je niet meer stoppen. Ik had het boek in 3 uurtjes uit. De verhaallijn zelf is leuk spannend, romantisch en een beetje erotisch. Wel had ik het gevoel dat niet alles goed uitgewerkt was. Ik had graag meer willen weten over de andere personages in het verhaal buitenom de hoofdrolspelers. De hoofdkarakters Jonathan en Camille, die verwikkeld zijn in een echte love story, zijn erg leuk om te lezen. Ik kan mij erg goed in hun verplaatsen, wat het verhaal nog mooier liet overkomen. Dit boek is een heerlijke New Adult.

####### DEEL 2    KIES VOOR ONS #######

Full Moon serie 2 - Kies voor onsBESCHRIJVING VAN HET BOEK.

Jonathan is Camille nooit vergeten.
Ook al ging er een hele tijd voorbij, hij denkt nog elke dag aan haar. Als hij met de band Full Moon terugkeert naar Belgi√ę gaat hij op zoek naar haar. Hij wil antwoorden. Maar is hij klaar voor de waarheid?¬†

Camille had nooit verwacht Jonathan terug te zien.
Maar zodra hij terug in beeld is, verandert haar leven van het ene moment op het andere. De wonden uit het verleden zijn diep. Kunnen ze elkaar terugvinden? Of heelt tijd dan toch niet alle wonden?
“Kies voor ons” is het tweede deel in de Full Moon serie.

MIJN MENING

Het verhaal zelf sluit zich mooi aan op het eerste boek, alleen speelt het zich nu vijf jaar later af. De vraag is: zouden de hoofdkarakters Camille en Jonathan weer samen komen? Dit moet je toch echt zelf gaan ontdekken. Het verhaal zelf is wel beter uitgewerkt en de karakters groeien goed met het verhaal mee. De schrijfster heeft een heerlijke vlotte schrijfstijl, waardoor dit boek erg moeilijk weg te leggen is. Een nadeel is dat het zo uit is en ik snak naar nog een deel.

#######DEEL 3  KIES VOOR HAAR #######

20170531_143606

Jolien De Graeve haar leven verandert van de ene op de andere dag.
Door de dood van haar ouders wordt ze gedwongen om bij haar broer te wonen.
Haar broer is met zijn band op tournee en er is geen andere mogelijkheid dan mee te gaan. Iedereen behandelt haar alsof ze elk moment kan breken. Het enige wat zij wil, is opnieuw vrij zijn. Als gitarist van de succesvolle band Full Moon heeft John alles voor elkaar, maar wanneer het kleine zusje van zanger Max bij de band verblijft, zet die kleine, vurige dame zijn hele leven op zijn kop. Hij breekt alle regels om bij haar te zijn.
MIJN MENING
Dit deel was ook weer erg leuk om te lezen. Ik kon het boek gewoon niet wegleggen en heb hem daardoor ook in 3 uurtjes uitgelezen. Wat een heerlijk verhaal is dit weer. Het verhaal gaat nu over Jolien die een zomer mee gaat op tour met de band Full Moon waar haar broer lid van is. Er is één persoon waar ze een klik mee heeft en dit neemt de nodige spanning met zich mee. De schrijfster heeft ook in dit deel weer een vlotte en fijn lezende schrijfstijl. De nieuwe hoofdkarakters zijn goed en leuk uitgewerkt. Ook dit boek zuigt je helemaal in het verhaal en voor je het weet is het uit. Dit verhaal heeft ook een erotische tintje, maar de schrijfster heeft zich meer gefocust op het verhaal in plaats van de erotiek. Dit is voor mijn een pluspunt.
#######DEEL 4  KIES VOOR HEM #######

Full Moon serie 4 - Kies voor hemBESCHRIJVING VAN HET BOEK

Er is maar één misstap waar hij spijt van heeft

Als zanger van de populaire rockband Full Moon heeft Max zijn droom waargemaakt.
Iedereen denkt dat hij al zijn zaakjes voor elkaar heeft, maar niets is minder waar. Zijn keuze voor Full Moon kostte hem de liefde van zijn leven. Als die bewuste dame weer in zijn leven verschijnt, is hij meer dan ooit vastbesloten om haar opnieuw voor zich te winnen.                                                Haar leven is één grote puinhoop
Net wanneer ze dacht dat het niet erger kon, komt Max terug in haar leven. Hij heeft blijkbaar zijn zinnen weer op haar gezet, maar zij is nog niet vergeten hoe dat de vorige keer eindigde.

MIJN MENING

Het verhaal zelf: persoonlijk vond ik dit deel minder dan de eerste drie delen. Ik had het gevoel dat dit verhaal minder goed was uitgewerkt. Ik miste ook de spanning en de erotiek was duidelijk meer aanwezig dan de andere delen. De schrijfster zet haar vlotte en duidelijk schrijfstijl ook in dit boek voort, waardoor het erg fijn weg leest. De hoofdkarakters passen en groeien goed mee met het verhaal. Ik had alleen wat meer willen lezen over de karakters zelf.

Mijn eerste indruk van de boeken zelf:

De covers zien er allemaal geweldig uit en passen erg goed bij elkaar. Helaas zijn de boeken niet erg dik, maar dit past ook wel bij dit soort verhalen.

De prijzen van de boeken zijn: