WEGVERSPERRING, LOVE IT

***************************************RECENSIE***********************************

Ik hou in mijn facebook boekengroep Books&Movies elke maand een schrijversmaand. Deze maand is het Terrence Lauerhohn. Bijna alle boeken heb ik al van hem gelezen en gerecenseerd behalve ‘Wegversperring’.  Ik zal hem eerst aan jullie voorstellen.

TERRENCE LAUERHOHN.

Afbeeldingsresultaat voor terrence lauerhohn

Terrence is geboren op 31-05-1960 in het Brabantse plaatsje ‘s Hertogenbosch. Terrence woont momenteel alleen in Rilland, maar heeft vier huisgenoten. Twee katten Ebbie en Solo [moeder en zoon], de hond genaamd Shuffel en een papegaai genaamd Allowies.

Op 51 jarige leeftijd schrijft hij na vele korte verhalen zijn eerst roman ‘Noptula’ een sciencefiction verhaal een verhaal dat goede reviews kreeg. Sindsdien zijn en worden een aantal korte verhalen van hem in genre-magazines en verhalenbundels gepubliceerd, waarvan verschillende in de USA.  Hij heeft meegedaan aan verschillende schrijfwedstrijden, met bovengemiddeld resultaat.

Zijn eerste boek ‘De negen cirkels’ is een Dark Fantasy’, ‘Wegversperring’ een sf-thriller, is zijn tweede boek, wat goed past tussen de Stephen King boeken. Zijn derde boek ‘Nirwana’ is een dystopie dat leven met een verslaving beschrijft. Zijn vierde boek zal binnenkort verschijnen.

****************************************************************************

WEGVERSPERRING

Wegversperring

Richard reist met zijn vrouw en haar negenjarige dochter naar een oud fort in Clarksonville. In de woestijn komt het Nederlandse gezin in een file terecht. Onbegrijpelijk en onwaarschijnlijk op de zo veilige snelwegen in Noord-Amerika. De verbazing groeit als er vreemde verschijnselen in de atmosfeer optreden: radio’s vallen uit, auto’s willen niet meer starten, vreemd onweer dat het landschap verandert. Richards voornaamste taak is zijn gezin tegen deze dodelijke fenomenen te beschermen en hen veilig naar de beschaving brengen. Dit wordt nog zwaarder wanneer hij vermoedt dat iemand van zijn medevluchtelingen het op zijn gezin heeft voorzien. Door het gedrag van de onbehouwen en gevaarlijke Jake, en het oudste lid de mysterieuze Floyd Couldren dringt een gehaat deel van Richards verleden naar de voorgrond. Floyd dient zich ongewenst aan als raadgever, hoewel zijn adviezen op den duur meer kwaad dan goed lijken te doen. Richards woede en haat die met zijn jeugdtrauma gepaard gaan zijn echter slechtere raadgevers. Tijdens de tocht beseft hij dat dit helaas de enige wapens zijn die de menselijke dreiging kunnen tegenhouden. Durft hij die wapens op tijd en op de juiste manier te gebruiken?

PRIJS VAN HET BOEK  € 17,95

PRIJS E-BOOK  € 8,95

********************************************************************************

Wat een fantastisch boek was dit weer. Een echte pagetuner. Ik ben helemaal weg van de verhalen van deze schrijver. Terrence zit ook echt in de top 10 van mijn favoriete schrijvers. Ook nu weer heeft hij een geweldig verhaal neergezet, één met een geweldige twist en plot. De schrijver heeft een fijne en duidelijke schrijfstijl, waardoor het boek fijn weg leest en erg moeilijk weg te leggen is. Het verhaal zelf heeft een mooie opbouw en houdt de mysterie en spanning van begin tot het einde van het boek goed vast. De hoofdkarakters groeien mooi en krachtig mee met het verhaal. Je leest over een aardige man die op vakantie is met zijn gezin en ontpopt tot een echte leider. Ook de mede karakters ontpoppen zich mooi wat goed bij het verhaal past.

Het boek zelf is niet heel erg dik, het bevat een hoeveelheid van 196 bladzijden, maar het is door echt voldoende voor het verhaal. De prijs van het boek lijkt aan de hoge kant, maar is door het verhaal echt de moeite waard. Ook heeft het boek een cover die perfect bij het verhaal past en zeker aantrekkelijk is om op te pakken in de winkel.

Ik raad niet alleen dit boek, maar ook alle andere boeken geschreven door schrijver, aan aan iedere thriller lezer.

Ik kijk erg uit naar het volgende boek van deze heerlijke schrijver.

Ik geef dit geweldige boek 4.5 sterren.