SALOMÉ, EEN BIJZONDERE ROMAN

**************************************RECENSIE**********************************

SALOMÉ

Ik ben benaderd door Godijn Publishing, met de vraag als ik mee wou doen aan de blogtour van het boek ‘Salomé’ van de schrijfster Jojanneke Buschgens. Natuurlijk heb ik hier ja op gezegd. Ik kon niet wachten om in het boek te beginnen. Ik zal jullie eerst even voorstellen aan de schrijfster.

JOJANNEKE BUSCHGENS

Jojanneke Buschgens wordt geboren in 1977 als tweede in een gezin van uiteindelijk vier kinderen. Ze groeit op met de pen in haar hand en plaagt vooral haar groep 8 juf met het verzoek om feedback op haar talloze notitieblokken vol zelfgeschreven verhalen, geïllustreerd met personages geknipt uit modemagazines. Rond de puberteit wordt naast de liefde voor schrijven ook de liefde voor theater geboren. Ze maakt deel uit van een theatergezelschap, voor welke ze meerdere voorstellingen schrijft inclusief liedteksten. Tegelijkertijd vloeien duizenden gedichten uit haar pen die ze op de vreemdste tijden en plekken uit de lucht schijnt te vangen.

Ze wordt opgeleid tot leerkracht, maar blijft naast het lesgeven ook schrijven en acteren. De mens in al zijn variëteit, hoe hij denkt en hoe hij doet, heeft haar onverdeelde aandacht. Ze houdt ervan om in het hoofd van een ander te kruipen, om te bezien, beleven en beschrijven hoe iemands leven en keuzes worden beïnvloed door allerlei omstanders en omstandigheden. Jojanneke leest veel en graag, vooral spannende, psychologische en/of waargebeurde verhalen. Wat drijft iemand; welke drama’s, maar ook schijnbare kleinigheden, dwingen mensen tot bepaalde handelingen? Hierover schrijft ze, zowel geïnspireerd vanuit haar eigen geest als uit bewondering voor en teleurstelling in de verscheidenheid aan boeken die ze verslindt.

Jojanneke is woonachtig in Zoetermeer, getrouwd met Albert en moeder van twee zoons.

*********************************************************************************

SALOMÉ

Salomé

Twee levens. Twee vrouwen die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben. Beide vrouwen verlangen naar een kind. Britt droomt over het kind dat maar niet wordt verwekt, Julia hunkert naar het kind dat zij verloor. Wanhopig proberen ze het tij te keren. Terwijl Britt besluit het geluk eigenhandig af te dwingen, zoekt Julia troost in de armen van een ongrijpbare minnaar. Hun keuzes voelen, ondanks het schuldige randje, bevrijdend. Totdat duidelijk wordt dat niets is wat het lijkt en terugdraaien geen optie is. Opnieuw moeten beide vrouwen keuzes maken. Of is het te laat?
Salomé: een verhaal over liefde, verlies, verleiding en verwoesting.

PRIJS VAN HET BOEK  €19.95

****************************************************************************

Ik ben in dit boek begonnen met met een openmind. Wat ben ik positief verrast door dit geweldig boek. Ik was vanaf de eerste bladzijde in de ban van het verhaal. De schrijfster heeft een mooie, duidelijke en vlotte schrijfwijze. Hierdoor kon ik mijn eigen erg goed in het verhaal en de karakters plaatsen. Het verhaal heeft 2 verschillende verhaallijnen, één gaat over Britt die heel erg graag een kindje zou willen, maar het gelukt staat helaas niet aan haar kant en het tweede verhaallijn, gaat over Julia die haar kind is verloren en op zoek is naar iemand die haar de nodige troost zou kunnen geven. Dit verhaal is met verdriet, onbegrip, liefde en zelfs spanning een fantastisch boek, wat ik iedereen zal aanraden. Niet alleen is het verhaal mooi uitgewerkt, maar komt het verhaallijn mooi samen en heeft het verhaal zijn nodige twist, zelfs de hoofdkarakters zijn erg goed en krachtig neergezet, dit geeft een heerlijke leeservaring.

De cover van het boek is erg mooi en past perfect bij het verhaal. Ik zou het boek ook gelijk oppakken in de winkel. Het boek heeft een aantal van 326 bladzijden wat perfect past bij die verhaal.

door dit boek hoop ik vaker verhalen te lezen van deze schrijfster. Ook mijn dank aan de uitgever Godijn Publishing dat ik mag mee doen met dit mooie boek aan deze blogtour.

Ik geef dit mooie boek 4.5 sterren