IZZY LOVE, Expeditie Vriendschap

***************************************RECENSIE*******************************

IZZY LOVE   Expeditie Vriendschap.

Ik ben benaderd door de schrijfster Manon Sikkel als ik interesse had om haar boek te lezen en te recenseren. Natuurlijk heb ik hier ja op gezegd. Het is wel een jeugd boek, maar ook die zijn erg leuk om te lezen. En gelukkig was dit boek ook echt leuk. Ik zal eerst de schrijfster aan jullie voorstellen.

Wie is Manon Sikkel?

Ik ben Manon Sikkel, schrijver en journalist. Ik kan daar van alles over vertellen, maar het schijnt dat bezoekers van websites niet van lange teksten houden. Daarom houd ik het kort. Ik zeg: lees mijn boeken.

Na mijn studie psychologie (Universiteit van Amsterdam) en literatuurwetenschap (London School of Economics) volgde ik de postdoctorale opleiding wetenschapsjournalistiek aan de School voor Journalistiek in Utrecht. Acht jaar lang schreef ik de kinderpagina’s voor Natuurbehoud, het tijdschrift van Natuurmonumenten en daarnaast schreef ik voor bijna elke krant en elk tijdschrift dat bestaat, waaronder Allerhande, Grasduinen, Vrij Nederland, Viva, Marie Claire, Arts en Auto, De Liefde, Yoga Magazine en Mind Magazine. Vier jaar lang was ik redacteur bij Psychologie Magazine. In 2011 vertrok ik daar omdat ik het werk niet meer kon combineren met kinderboeken schrijven. In diezelfde tijd schreef ik ook nog een lesmethode over natuur en techniek voor uitgeverij Malmberg. Ik publiceer nog regelmatig in onder andere het Parool, Psychologiemagazine, Quest Psychologie, Libelle of voor de Vlaamse Opera in Antwerpen. Twee dagen in de week werk ik voor de Erasmus Universiteit Rotterdam. Maar voornamelijk schrijf ik kinderboeken.

**********************************************************************************

IZZY LOVE     EXPEDITIE VRIENDSCHAP

IzzyLove 7 - Expeditie vriendschap

IzzyLove – Expeditie vriendschap is het zevende boek in de serie over de grappige Isa van Manon Sikkel, die drie keer de Prijs van de Nederlandse Kinderjury en één keer de Pluim van de Senaat won. Dit boek wordt geleverd met een vriendschapsring: om aan je beste vriendin te geven!
Isa (aka IzzyLove) en Cato zijn vanaf de eerste schooldag allerallerallerbeste vriendinnen. Ze zijn bijna nooit meer dan tien meter bij elkaar vandaan geweest. En nu gaat Cato verhuizen. Naar Amsterdam, 103 kilometer verderop. Ze gaat in het huis van Sandokan wonen, de stinkende, grijnzende vriend van haar moeder. Gelukkig heeft Isa een steengoed plan om Sandokan te laten verdwijnen. Een plan dat eigenlijk niet kan mislukken…
Eerder verschenen in deze serie: Is liefde besmettelijk?, Is vriendschap 4ever?, Hoelang zijn geheimen houdbaar?, Hoe word ik een koppelaar?, Voor wie doe jij een moord? en Heartbreak Hotel.

PRIJS VAN HET BOEK   € 14,95

*****************************************************************************

Ik heb het boek Izzy Love met veel plezier gelezen. De schrijfster heeft een goede, duidelijke en vlot lezende schrijfstijl, wat ideaal is voor de jeugdig lezers. Dit boek is echt bestemd voor de jonge dames vanaf 10 tot 15 jaar.

Het verhaal  gaat over een meisje, genaamd Izzy, die met haar opa en haar zieke oma in Amsterdam beland. Hier gaat Izzy een rondje lopen en raakt de weg kwijt. Opeens is er een mega knappe jongen die haar helpt bij haar hotel te komen. Wat een hunk is deze jongen. De volgende dag kan ze hem niet uit haar hoofd zetten en merkt ze dat ze toch verliefd is op hem. Izzy gaat samen met haar vriendin, die in Amsterdam woont, op zoektocht naar deze jongen. Deze zoektocht gaat niet even makkelijk als gehoopt.

Dit boek leest heerlijk weg. Hij is niet erg dik 192 bladzijden, maar dit past goed bij het verhaal. Het hoofdkarakter Lizzy is een erg leuke meid. Het is erg fijn om over haar avontuur te lezen. Het verhaal zelf bouwt zich goed op blijf een spannend en boeiend. Er zitten ook kleine belevenissen in die je kan zien als lessen over het leven dat niet alles altijd loopt zo als het hoort. Het boek zelf heeft een vrolijke hardcover, een echt pluspunt en erg aantrekkelijk voor de jonge dames. Bij dit exemplaar zit ook een vriendschapsring een erg leuke toevoeging. Dit boek is het zevende deel, maar kan je makkelijk los van deze reeks lezen.

Ik ben wel erg nieuwsgierig geworden naar de andere delen want het boek is echt leuk.

Een echte aanrader onder onze jeugdige lezers.

Ik geef dit boek 4.5 sterren