DE SEKTE, EEN BOEK WAT JE OPSLOKT

**************************************RECENSIE************************************

DE SEKTE

Ik zag de beschrijving van dit boek en het sprak mij aan en wist gelijk dat ik hem wou hebben en lezen.  Dus aar de winkel en heb hem gekocht. Hier geen seconde spijt van gehad. Wat een goed boek is dit. Het boek is geschreven door de schrijfster Mariette Lindstein. Ik zal jullie even voorstellen aan haar.

Mariette Lindstein.

Afbeeldingsresultaat voor mariette lindstein

Mariette Lindstein (1958) groeide op in Halmstad, aan de westkust van Zweden.
Al van jongsaf aan had ze een talent voor het vertellen van verhalen. Tegen de tijd dat ze van school kwam had ze haar zinnen gezet op een carrière in de journalistiek. Die droom vervloog echter toen ze op 19-jarige leeftijd in de Scientologykerk belandde. Ze klom razendsnel op naar het hoofdkwartier, waar ze uiteindelijk 27 jaar bleef en op het hoogste niveau werkte, direct onder Scientologyleider David Miscavige.
In 2004 slaagde ze erin te ontsnappen, onder dramatische omstandigheden.
Mariette woont tegenwoordig in Zweden met haar man Dan Koon, een eveneens voormalig Scientologylid én auteur.  Toen ze geïnterviewd werd door Pulitzer Prize-winnaar Lawrence Wright over haar tijd bij Scientology, ontstond het idee voor een thriller over een sekte, deels gebaseerd op haar eigen ervaringen. Inmiddels zijn alle drie de boeken uit Lindsteins trilogie enorme bestsellers in Zweden. De boeken verschijnen in 10 landen.
Naast schrijven geeft Mariette ook lezingen en voorlichting over de gevaren van sektes.

*********************************************************************************

DE SETKE

De sekte

Op een klein eiland aan de Zweedse kust heeft zich een New Age-beweging gesetteld. Hun charismatische leider, Franz Oswald, ontwikkelde de doctrine ViaTerra, die een onweerstaanbare aantrekkingskracht heeft op beroemdheden en vooraanstaande politici. Sofia Bauman, net afgestudeerd aan de universiteit, raakt gefascineerd door de leer van ViaTerra. Ze is gecharmeerd van Oswald en accepteert de baan die hij haar aanbiedt.
Wanneer de idyllische zomer ten einde loopt en een ondoordringbare mist het eiland opslokt, vraagt Sofia zich af of ViaTerra wel zo’n nobele beweging is als ze aanvankelijk dacht. Er lijkt echter geen weg terug naar haar oude leven. Want niemand kon ViaTerra ooit verlaten.

PRIJS VAN HET BOEK       € 19,95

PRIJS VAN HET E-BOOK   € 6,49

********************************************************************************

‘De Sekte’ wat was weer een goed boek. Het verhaal gaat over een jongedame genaamd Sofia die een aanzoek krijgt om een bibliotheek op te bouwen op een klein eiland in Zweden. Ze neemt deze baan en raakt steeds meer geïnteresseerd in de leefstijl op het eiland. Langzaam maar zeker word Sophia opgeslokt in het geloof en leven van ViaTerra. Het lijk allemaal dat alles zo vreedzaam en goed verloopt in ViaTerra. Toch komen er steeds meer twijfels op bij Sophia omdat de leider, Franz Oswald, steeds raarder gaat gedragen. Klopt dit allemaal nog wel? Zou Sofia nog wel terug naar huis kunnen?

Een zeer interessant en spannend boek wat je een kijkje geeft in het leven van een sekte. De schrijfster heeft echt haar huis werk gedaan en je kan goed merken dat er toch ook persoonlijke ervaringen in voor komen. Dit maakt het verhaal nog meer aangrijpender dan dat het eigenlijk al is. In het verhaal lees je hoe je er steeds meer in verwikkeld raakt in een sekte.  De schrijfster heeft het verhaal met een vlotte en duidelijke schrijfwijze geschreven, hierdoor werd ik helemaal opgeslokt in het verhaal. De karakters zijn goed en duidelijk beschreven en uitgewerkt, vooral in Sofia  kon ik mijn eigen goed plaatsen.

De cover van het boek past perfect bij het verhaal. Het boek heeft een mooie aantal van 320 bladzijden. Perfecte hoeveelheid bij dit verhaal.

Dit boek is een echte aanrader voor alle volwassenen. Een echte eyeopener . Ik ben ook zeer benieuwd naar het volgende deel van deze trilogie. Het tweede deel komt al uit in februari.

Dit boek krijgt van mij 4,5 sterren