DE VAL VAN HYMIR, EEN APART VERHAAL.

DE VAL VAN HYMIR

‘De van van Hymir’ is het eerste deel van de ‘De Zaden der Hoop’ boeken geschreven door Owan Drake. Ik zou hem graag willen aan jullie willen voorstellen, maar hij blijft liever  anoniem vandaar de pseudoniem naam Owan Drake. En daar heb ik respect voor.

***********************************************************************************

DE VAL VAN HYMIR

Heden en verleden vloeien samen als de oude Wijsgeer, genaamd Benedictus, een serie van boeken aan zijn meest bekwame student Xavier wil laten lezen. Deze boeken bevatten vertellingen uit lang vervlogen tijden en Xavier beleeft die verhalen alsof hij zich daar daadwerkelijk bevindt. Twee van deze verhalen worden in dit eerste boek geĂŻntroduceerd, namelijk die van het licht en de duisternis. Ze wisselen elkaar naadloos af, samen met deze Benedictus hoofdstukken, die zich in het heden van de wereld, genaamd Sistna, afspelen. Maar wat Xavier niet weet, is dat hij door het verzoek van Benedictus op te volgen misschien wel een corrupte tak van de regering, genaamd de Bloedraven – die ook in die vertellingen uit het verleden voorkomen – kwaad gemaakt heeft en dat hij misschien wel in een eeuwenoude oorlog is verstrengeld.

PRIJS VAN HET BOEK       € 19,95

PRIJS VAN HET  E-BOOK  € 3,99

************************************************************************************

Ik heb dit e-book mogen ontvangen van de schrijver zelf in ruil voor een recensie. Ik voelde me weer vereerd dat ik dit mocht doen.  Ik heb het boek uitgelezen en vond het een apart boek, net als de verschillende recensies die ik heb gelezen over dit boek is het dubbelzijdig.  Ik weet ook niet in welke genre het boek valt. Ik heb gehoord van Horror Fantasy en Dark Fantasy, voor mij gewoon Fantasy.

Het verhaal heeft een vlotte schrijfwijze maar ik kon er moeilijk inkomen. Persoonlijk vond ik het verhaal redelijk goed toen ik eenmaal in het verhaal zat. Alleen jammer dat het een beetje verwarrend is geschreven met veel verhaallijnen door elkaar heen. De karakters zijn goed beschreven alleen hun verhalen waren niet echt afgerond. Een groot ergernis in dit boek was voor mijn het te veel gevloek en gescheld. Dit is totaal onnodig. Zelf heb ik normaal echt geen problemen met grove taal, maar je kan het ook overdrijven. Vooral het woord kanker als scheldwoord is een echte no go in deze tijd. Het overdreven gescheld en gevloek haalt de kracht van het verhaal naar beneden.  Erg jammer.

Dit boek is zeker niet slecht, maar had beter meer aandacht mogen hebben, beter uitgewerkt mogen worden en minder gescheld en gevloek.  Ben wel  zeer benieuw naar het vervolg van dit boek en als de schrijver deze manier van schrijven volhoud.

Ik geef dit boek 3 sterren.