PUTA, OP EN TOP THRILLER.

*******************************RECENSIE*****************************

PUTA

Ik heb het tot nu toe laatste deel van de Rani Diaz boeken reeks uit gelezen. ‘Puta’ is een echt goede thriller. Dit boek is geschreven door de schrijfster Sterren Carron. Ik zal haar even aan jullie voorstellen.

STERRE CARRON

Afbeeldingsresultaat voor STERRE CARRON

Sterre Carron is woonachtig in België waar zij tropische geneeskunde aan het Instituut voor Tropische Geneeskunde te Antwerpen studeerde. Zij werkte gedurende enkele jaren in Rwanda en Zaïre voor Artsen zonder Grenzen. De auteur heeft belangstelling voor forensische geneeskunde en is gespecialiseerd in oosterse spiritualiteit. Voor het schrijven van ´Mara´ heeft zij twee autopsies bijgewoond. `Ik combineer de menselijke verzuchtingen en de menselijke tragiek in deze thriller. Mijn protagonisten hebben zowel hartstocht als wraakgevoelens in zich. ‘Carta”  is het vervolg op  ‘Indra’, ‘Indigo’  ´Trifla´,  ‘Matsya’ , ‘Tirtha’ en ‘Mara’ in de Rani Diaz thriller reeks.

********************************************************************

PUTA

Puta

Wanneer Manon op een nacht het levenloze, verminkte lichaam vindt van haar vriendin Flore, geldt ze meteen als de hoofdverdachte van deze moord. In een hoeve op het platteland worden even later ook de lichamen gevonden van een oude man en een oude vrouw. Hoofdinspecteur Rani Diaz voelt meteen dat er iets niet klopt aan deze beide zaken. Wanneer Manon bij gebrek aan bewijs wordt vrijgelaten, breekt de hel helemaal los. In een broeierige sfeer van angst en paniek wordt duidelijk dat er in de stad iemand rondloopt die bepaalde mensen vol haat naar het leven staat. Vindt Rani Diaz met haar team het moordende monster voor er een nog grotere catastrofe plaatsvindt?

PRIJS VAN HET BOEK € 19,95

********************************************************************\

Wat een geweldig boek is dit weer. Ik ben er in begonnen en had hem zo uit, helaas. Waarom helaas, tot nu toe is dit het laatste boek van de Rani Diaz boeken reeks. Ik hoop dat er snel een vervolg komt. Maar nu over dit boek. Puta gaat over een moord op een jonge dame. Haar vriendin (Manon) vindt haar en word gelijk als de dader gezien. Rani en haar team  worden op deze zaak gezet, alleen Rani heeft haar twijfels over Manon als dader, vooral wanneer er meerdere moorden gebeuren. Ze gaan op onderzoek uit en alles komt erg dichtbij. Zullen ze de dader vinden? Of is Manon toch de dader? Is de dader dichter bij dan je denkt?

Ook dit verhaal was weer geweldig. Een echt Sterren Carron boek met een vlotte en duidelijke schrijfstijl. Bij mij persoonlijk stoorde ik mijn eigen aan de titel, want Puta is een scheldwoord voor hoer, maar eenmaal het boek te hebben gelezen past de titel perfect bij het verhaal. De karakters groeien goed mee met het verhaal en komen meer naar voren. De moordenaar is ook erg goed in leefbaar. Sommige stukken in het boek waren wel even slikken, maar dat maak dit boek juist zo goed. Rani is en blijft mij favoriete karakter. Het verhaal begint gelijk goed spannend en is mooi opbouwend naar een geweldig plot met een twist.

De cover past goed bij het verhaal en het boek heeft een mooie aantal van 328 bladzijden. Net als de andere boeken is ook dit boek voor een mooie prijs te koop.

Dit boek en deze boeken reeks is een echte aanrader voor onze thriller lezers.

Ik hoop dat er snel een vervolg aan komt. Zal Rani missen.