INDRA, EEN HEFTIG BOEK.

**************************************RECENSIE***********************************

INDRA

Ik ben afgelopen weekend begonnen in het zesde deel van de Ran Diaz boekenreeks ‘Indra’. Dit boek is geschreven door de Vlaamse schrijfster Sterre Carron. Ik zal haar even aan jullie voorstellen.

STERRE CARRON

Afbeeldingsresultaat voor STERRE CARRON INDRA

Sterre Carron is woonachtig in België waar zij tropische geneeskunde aan het Instituut voor Tropische Geneeskunde te Antwerpen studeerde. Zij werkte gedurende enkele jaren in Rwanda en Zaïre voor Artsen zonder Grenzen. De auteur heeft belangstelling voor forensische geneeskunde en is gespecialiseerd in oosterse spiritualiteit. Voor het schrijven van ´Mara´ heeft zij twee autopsies bijgewoond. `Ik combineer de menselijke verzuchtingen en de menselijke tragiek in deze thriller. Mijn protagonisten hebben zowel hartstocht als wraakgevoelens in zich.’Indra’  is het vervolg op ‘Indigo’  ´Trifla´,  ‘Matsya’ , ‘Tirtha’ en ‘Mara’ in de Rani Diaz thriller reeks.

***********************************************************************************

INDRA

Gerelateerde afbeelding

Na een avondje feesten rijdt Lore Nauwelaerts met de auto twee fietsers aan. Behalve Lore zitten in de auto ook haar vriendin Indra en de straalbezopen Andreas. Om niet de schuld te krijgen van het ongeval stelt Lore aan Indra voor om Andreas achter het stuur te zetten en zelf het hazenpad te kiezen. Maar dat is buiten Andreas gerekend. Wanneer zijn geheugen jaren later beetje bij beetje terugkeert en hij zich vaag herinnert hoe de vork echt in de steel zit, schuiven de vreselijke gebeurtenissen van die septemberavond als een legpuzzel in elkaar. Plotseling voelt Indra zich opgejaagd wild.
Ze probeert de touwtjes van haar leven in handen te houden maar glijdt steeds dieper weg in een web van leugens. Ze stort zich in de armen van een steenrijke investeerder uit Saoedi-Arabië, die haar vraagt zich te bekeren tot de islam…
Indra is een schitterende, bijzonder spannende roman over wat verzwegen geheimen, die na jaren aan de oppervlakte komen, kunnen veroorzaken. Het is een onweerstaanbare pageturner over het noodlot en onze poging om vrije keuzes te maken.
Sterre Carron behoort tot de top van de Nederlandstalige thrillerschrijfsters. Haar boeken worden op internetfora telkens met het hoogste aantal sterren beoordeeld.

PRIJS VAN HET BOEK  € 19.95

********************************************************************

Wat een boek was dit weer. Misschien wel de beste tot nu toe. Het verhaal gaat over een meisje genaamd Indra die samen met een paar vrienden een auto ongeluk krijgen twee van de vrienden zijn er niet best aan toe dus besluit haar andere vriendin om dit ongeluk te verdoezelen. De schuldgevoelens van Indra blijven zich achter volgen. Indra gaat steeds meer achteruit en haar thuis situatie is ook al niet al te best. Alles word zwaarder en ze krijgt veel tegenslagen te verwerken, waardoor Indra meer en meer geestelijk zwakker word. Op een dag ontmoet ze iemand, een licht punt in haar leven. Hij geeft haar alles wat ze nodig heeft en een nieuw geloof de islam. Zal Indra er weer helemaal boven op komen? Is iedereen wel te vertrouwen? Zal Rand Diaz haar kunnen helpen, want haar privé leven is ook zwaarder na een zwaar verlies?

Het boek is vanaf het begin tot eind spannend.Een echte page turner.  Een goed uitgewerkt verhaal met een vlotte schrijfstijl. Door deze manier van schrijven heb ik, ook dit boek verslonden. De karakters zijn goed beschreven, waardoor ik mijn eigen goed in hun kon inleven. Rani Diaz en haar team groeien goed mee met het verhaal. De schrijfster heeft ook in dit verhaal goed haar huis werk gedaan en respect gehouden voor de islam. Het verhaal zelf is best heftig en ik had echt medelijden met bepaalde karakters. Het verhaal is goed opbouwend en neemt halverwege het boek een onverwachte twist. Na die twist krijg je wel een groot vermoeden van het plot, maar die blijf toch heftig aan het einde.

Het boek zelf, heeft een cover wat goed bij het verhaal past.  Hij bevat ook de geweldige hoeveelheid van 384 bladzijden. Pluspunt.

Ik ben zeer benieuwd naar het volgende boek in deze boekenreeks.

Deze boekenreeks raad ik aan alle thriller lezers echt aan.