MANNENJACHT EEN VROUWENTHRILLER?

MANNENJACHT

Ik mag via Thrillzone dit spannende boek recenseren. ‘Mannenjacht is geschreven door de schrijfster Marion van de Coolwijk’. Ik zal haar aan jullie voorstellen.

MARION VAN DE COOLWIJK

Profielfoto van Marion Van de Coolwijk

Marion van de Coolwijk is een Nederlandse kinderboekenschrijfster en docent. Ze debuteerde in 1989 met Het praathoedje en schreef sindsdien meer dan 200 boeken voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Ook is ze auteur van de succesvolle MZZLmeiden-serie, gericht op tieners. In augustus 2016 debuteerde ze met haar eerste boek voor volwassenen: de thriller Mangelvrouw, en in 2017 met Waanidee.

Naast haar werk als auteur heeft Van de Coolwijk een eigen onderwijsadviesbureau en tekstbureau gericht op kinderen, bedacht ze een methode om leren en lezen makkelijker te maken, ontwikkelt ze lesboeken en geeft ze trainingen.

************************************************************************************

MANNENJACHT

IMG_20170908_195511_898

Frank, Marc, Bart en Herman vormen al vanaf hun jeugd een hechte vriendenclub. Hun gezamenlijke mannenweekenden op de boot van Bart zijn een traditie en ook in het dagelijks leven steunen ze elkaar door dik en dun.

Na een huwelijk van 22 jaar krijgt Karin van haar man Marc te horen dat hij verder wil met zijn minnares Babet. Na de eerste klap volgt een emotionele tijd, waarin veel geregeld moet worden. Als Karin tijdens een etentje haar vriendin Els, de zus van Bart, in vertrouwen neemt over deze emotionele achtbaan, krijgt ze plotseling het bericht dat Marc een ernstig auto-ongeluk heeft gehad en is overleden.
Karin ontvangt van de politie Marcs persoonlijke spullen, de auto is total loss. In een waas van woede en verdriet gaat ze op zoek naar antwoorden. Wat heeft Marc bezield? Wie is die Babet? Hoe lang was dit al aan de gang? Zat zij bij hem in de auto? Weet ze dat Marc dood is? En de allerbelangrijkste vraag: hoe is hij verongelukt? Als diezelfde avond Marcs telefoon door een anoniem nummer wordt gebeld, neemt ze onmiddellijk op. Maar het enige dat ze hoort is het geluid van klotsend water en een kan dat steeds hetzelfde zingt: ‘Daar was laatst een meisje boos.. Daar was laatst een meisje boos…’

PRIJS VAN HET BOEK ¬† ¬† ¬† ‚ā¨ 15,-

PRIJS VAN HET E-BOOK ¬† ‚ā¨ ¬†7,25

*******************************************************************************

MIJN EERSTE INDRUK EN MENING.

De cover komt over als een romantisch , mysterieus en een beetje spannend  verhaal. Als ik het boek in de winkel zal zien liggen, zou ik hem niet als thriller oppakken, omdat het boek overkomt als een roman en geen thriller. Door de flaptekst was ik weer wel erg nieuwsgierig naar het boek. Het boek heeft een hoeveelheid van 284 bladzijden. Dit had van mij persoonlijk meer mogen zijn.

Het verhaal gaat over Karin net te horen heeft van haar man dat hij vreemd gaat en bij zijn minnaars wilt blijven. Dit komt hard aan voor Karin. Ze heeft dit verdriet nog niet verwerkt en krijgt te horen dat haar man is overleden in een auto ongeluk. Ze heeft nog vele vragen, maar dat worden er alleen meer, als ze de spullen van haar man ontvangt.  En Hoe zit dat met zijn minnaars Babet?  En wat is dat toch met die vrienden krijg van haar man? En waarom, word er maar gebeld  met een kinderversje?

De schrijfster heeft een heerlijk schrijfstijl waardoor het boek erg vlot weg leest. Ik zat daardoor gelijk goed in het verhaal. De verhaal lijn ontwikkeld zich goed en heeft een goede opbouw. Jammer dat er heel weinig spanning in het verhaal zit. Ik kan het ook echt geen thriller noemen. Het plot wordt ook al vroeg naar buiten gebracht en is erg voorspelbaar. De karakters groeien niet super goed mee met het verhaal. Ik had graag meer willen weten over hun om beter in te leven in het verhaal.

Ik ben wel blij dat ik op deze manier kennis heb leren maken met de schrijfster. Ik ben hierdoor wel nieuwsgierig geworden naar haar andere boek Mangelvrouw.

Ik geef dit boek 3,5 sterren