DE VERKENNER LEUKE FANTASY

DE VERKENNER

De Verkenner is het fantasy debuut van de schrijfster Karen Willekens. Ik heb dit boek als recensie exemplaar mogen ontvangen.  Weer een eer om een recensie boek te mogen ontvangen. Ik zal jullie even aan haar  voorstellen.

KAREN WILLEKENS
FB_IMG_1501745438509

Karen Willekens (1976) uit Schoten zou als kind nooit gedacht hebben om schrijfster te worden. Pas na haar studie Ergotherapie kwam de interesse. Waar een tovenaarsleerling de deur opende, sloeg een onsterfelijke vampier die uit haar scharnieren en massa’s boeken passeerden de revue. Hoewel ze verschillende genres leest, blijft haar voorliefde voor Young-Adult boeken en Fantasy behouden. In 2012 zette ze zich achter haar laptop en begon te schrijven, hetgeen geresulteerd heeft in haar debuutroman ‘De Verkenner’. De Verkenner is het eerste deel van een trilogie.

**********************************************************************************

DE VERKENNER boek 1

IMG_20170803_093649_367

De Verkenner is het eerste deel van een trilogie.
25 jaar geleden is er in een nacht tijd een muur om de provincie
Atta, deel van het land Battalu, ontstaan. Het luidt het einde van een bloedige oorlog in tussen Atta en de rest van het land Battalu maar het begin van isolatie. Wie heeft deze magische muur geplaatst en waarom? Na 25 jaar isolatie wordt de jonge verkenner Ella ontboden in de hoofdstad Gransia, zij moet de kroonprins van Battalu door het Schemerwoud naar de hoofdstad begeleiden zodat er vredesverdragen en handelsakkoorden ondertekend kunnen worden. Wat een eenvoudige missie had moeten worden, draait al snel op een nachtmerrie uit als Ella wordt aangevallen door een duistere magiër.

PRIJS VAN HET BOEK   € 16,95

************************************************************************************

Ik heb het boek mogen ontvangen als recensie exemplaar en was helemaal nog niet bekent met deze schrijfster. Ik ben begonnen in het boek en ze heeft mij niet teleurgesteld. Het verhaal gaat over een jonge vrouw Ella die getraind is als verkenner en de opdracht krijgt de Kroonprins van Battalu te begeleiden. Deze reis zal niet makkelijk verlopen, omdat de prins belangrijke zaken moet regelen en niet iedereen is het daar mee eens. Ze zullen proberen de aankomst van de kroonprins tegen te houden.
Een heerlijk spannend verhaal met magie, avontuur, wantrouwen, vertrouwen en romantiek en het heeft zelfs ook een vleugje humor. Dit boek is geschreven met een vlotte lekker lezende schrijfstijl, waardoor het boek ook moeilijk weg te leggen is en je hem gelijk en snel uit wilt lezen. In het verhaal zijn verschillende personages aanwezig en die worden goed beschrijven. De hoofdkarakters zijn fijn om te lezen en zo beschreven dat ik mijn eigen er goed in kon plaatsen. Het verhaal bouwt zich goed op en hoe verder je komt hoe leuker en spannender het verhaal word.
Het boek zelf heeft een mooie kaft wat goed bij het verhaal past. De titel is met mooie letters geschreven maar zou er wat meer mogen uitspringen. Jammer is dat de naam van de schrijfster er nog zo klein onder staat dat je hem bijna niet ziet. Dat had van mij echt veel meer naar voren mogen komen. De flaptekst beschrijft het verhaal goed en maakte mij ook erg nieuwsgierig naar het verhaal. Het boek heeft 270 bladzijden een beetje aan de lage kant. Daar tegen over staat wel dat het boek een mooie prijs heeft.
Ik zal dit boek aanraden aan de fantasy lezers maar ook zeker aan de young adults.
Ik ben zelf zeer benieuwd naar hoe het verhaal verder zal gaan en kijk ook echt uit naar het volgenden deel.
Dank je wel Karen Willekens voor deze reis.