Het Bijzondere Boek van Michiel Everts

******************************************RECENSIE*********************************

DE ONTDEKKING VAN HET WEZENLAND

Ik ben benaderd door de schrijver als ik zijn boek zou willen lezen en recenseren. Natuurlijk heb ik daar ja op gezegd. Ik heb het boek ook gelijk ontvangen en ben er toen ook zo snel mogelijk aan begonnen. Ik zal jullie eerst voorstellen aan  de schrijver.

MICHIEL EVERTS

FB_IMG_1499167095246

De ontdekking van het Wezenland is mijn debuut roman. Na meerdere niet gepubliceerde korte verhalen, ben ik eind vorige eeuw gestart met een groot verhaal. Dat is uiteindelijk dit boek geworden.

Ik vind het prettig om verhalen te vertellen. Door er nu een boek van te maken, kan iedereen mijn verhaal lezen. Dat is wat het voor mij zo prettig maakt.

Mijn vrouw en ik hebben twee volwassen dochters. Tijdens hun jeugd heb ik mijn boek geschreven. Door hen ben ik de wereld anders gaan bekijken. Hun jeugdige ontdekkingstocht heeft me geïnspireerd. Het resultaat is deze spirituele reis door de tijd, met verschillende relaties en in deze wereld vol prachtige wezens.

Begin 2016 ben ik gestart met de opleiding tot Regressie- en Reïncarnatietherapeut. Mede door mijn jaren lange fascinatie met dit onderwerp en mijn boek heb ik deze stap gezet.

Ik heb geleerd hoeveel invloed een traumatische gebeurtenis in een vorig leven heeft op dit leven. Met dit boek wil ik praktische voorbeelden geven waardoor je snapt hoe het kan doorwerken. Ik hoop dat het verhaal je antwoorden geeft op gevoelens of last die je misschien zelf in je leven ervaart.

Naast mijn werk ik als beginnend therapeut, ben ik ook communicatie trainer en persoonlijk coach. Het is mijn doel om inzicht en vooral verlichting bieden. Zo wil ik een wezenlijke bijdragen leveren aan de persoonlijke ontwikkeling van mensen. Daarbij werk ik eraan om alle cliënten de vrijheid in hun leven terug te geven. Ik gun iedereen de mogelijk om los van trauma, een authentiek leven te leiden.

*************************************************************************************

DE ONTDEKKING VAN HET WEZENLAND

IMG_20170704_070638_001

Als de zestienjarige Michelle met haar beste vriend Jeremy in het bos naar een begraven tijdcapsule zoekt, gebeurt er iets vreselijks. Michelle overleeft het, maar ze doet een wonderbaarlijke ontdekking. Uit het niets verschijnt een vrouw, Sarah, die zegt dat ze Michelles ‘geleide gids’ is. Iedereen heeft een geleide gids, zo vertelt Sarah. Sinds het ongeluk ziet Michelle ook dat alles wat leeft een aura heeft, en ze ontdekt dat de wereld veel groter is dan ze dacht. Michelle probeert het aan Jeremy uit te leggen, maar zelfs haar beste vriend heeft moeite om haar te geloven. Nadat Michelle en Jeremy samen een dramatisch ongeluk meemaken, gaat het helemaal mis met Jeremy. Hij sluit zich steeds meer van Michelle af en kort daarop is hij opeens verdwenen. Om Jeremy’s besluit te begrijpen, gaat Michelle onder hypnose om zo het ongeluk opnieuw te beleven. Maar dat loopt anders dan voorzien: Michelle reist terug naar een vorig leven en merkt dat zij veel hechter aan Jeremy is verbonden dan ze ooit had kunnen denken. Ze gaat dan ook tot het uiterste om haar vriend te redden uit de handen van de dwingende kracht die hem in zijn macht heeft gekregen. Daarbij kan ze alle hulp goed gebruiken, maar is het voldoende om Jeremy terug te vinden?

PRIJS BOEK € 14,99

Ik was erg nieuwsgierig geworden naar het verhaal en zodra ik tijd had ben ik gelijk begonnen in het boek. Het verhaal gaat over  een meisje Michelle die met een goede vriend een tijdcapsule vind. Helaas komt Michelle ten val een heeft daardoor een ontmoeting met Sarah. Sarah is haar begeleidingsgids die haar begeleid met de bijzonder heden in de wereld. Ik ga verder niet veel meer over het verhaal zelf vertellen i.v.m spoilers.

Het verhaal is duidelijk en goed maar zeker ook mooi geschreven. Het heeft een vlotte schrijfwijze en leest lekker weg. De schrijver geeft in het verhaal een mooie uitleg (boodschap) over wat er nog meer kan zijn in het leven. De samenkomst van leerzaamheid, uitleg en een leuk romantisch en spannend verhaal in een Young Adult boek is goed gedaan. De karakters zijn goed en duidelijk uitgelegd en de tijdsprong naar  het vorige  leven is zo aangegeven dat het niet verwarrend is. Het is wel een boek waar je de tijd voor moet nemen, want het zet je aan het denken over het leven.

Het boek zelf heeft een Engels formaat dat net iets kleiner is dan standaard in Nederland, de schrijver heeft hier bewust voor gekozen ,omdat er een deel van het boek in Engeland afspeelt. Dit is totaal niet storend. De cover van het boek is erg kleurrijk en past ook heel erg goed bij het boek. Het boek heeft een beschrijving van een verhaal wat je op een ontdekkingsreis zal meenemen van het paranormale. De prijs van € 14,99 is een mooie prijs voor de jeugdige lezers onder ons en de hoeveelheid van 384 bladzijden is een pluspunt.

Een bijzonder leer en lees verhaal wat een aanrader is voor jong en oud.

Een boek wat het doel heeft om een bredere kijk op het leven te geven is voor mij gelukt.