Een soort van Interview met Kim Ten Tusscher

Hoi allemaal

 

Ik heb pasgeleden de eer gehad om de schrijfster Kim Ten Tusscher te mogen interviewen.  Ik zal haar eerst even aan jullie voorstellen.

Kim Ten Tusscher

IMG_9441

 

Kim ten Tusscher,  1979. Ze is geboren in Twente en hier woont ze nog steeds samen met haar man/ vriend Bjorn in een huis uit 1902.  Kim heeft een passie voor geschiedenis, reizen, avontuur en schrijven. Ze vind het fijn om te trekken, wandelen en fietsen met haar man (of alleen), langs de westkust van Engeland naar de oostkust, langs Hadrian’s Wall, met een tentje achterop de fiets of alleen op reis naar de Lakota Indianen, wandelen in Madeira of een weekend overleven op de Veluwe.

Verhalen schrijven is haar passie en fantasy een geweldig
middel om de wereld om me heen te onderzoeken. Kim schuwt
geen heftige onderwerpen, omdat die haar uitdagen om onbe-
vooroordeeld na te denken over wat er allemaal om haar heen
speelt. Het is niet voor niets dat haar verhalen bekend staan
om de overtuigende personages en een wereld die niet zwart-
wit is. Kim houd juist van verhalen die spelen in het grijze
schemergebied tussen goed en kwaad.

Kim is meer dan schrijfster. Zoals je op haar website kunt ontdekken, houd ze ook erg van films. Voor diverse projecten heeft ze de kostuums en/of styling gedaan en ze is  bijzonder trots op Hunter’s Prey. De band Seven Waters schreef dit nummer naar aanleiding van Jager&Prooi en na een succesvolle
crowdfunding maakten we de epische videoclip.

 

*************************************************************************************

 

HOE GING DE DAG?

 

Ik mocht Kim ten Tusscher interviewen, alleen de dag liep iets anders. We (mijn man en mijn zoon waren ook mee) hebben elkaar ontmoet in Het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden. Ik heb Kim al vaker gezien bij Elfia dus herkende haar gelijk. We hebben eerst even wat gegeten en gedronken en een beetje gebabbeld over van alles en nog wat. We hebben natuurlijk ook een rondje gedaan in het museum, waar het erg mooi en interessant is. Kim werd gelijk mee gesleurd in de wereld van mijn zoon met zijn speurtocht door het museum. De klik tussen hun twee was geweldig. Zo verliep eigenlijk de hele dag, gewoon gezellig en relaxed net alsof we elkaar al jaren kende, dus een interview kan ik het niet echt noemen. Soms hadden we een praatje over boeken ( vooral over haar nieuwste boek) en over het museum zelf. Het grootste gedeelte van de dag hebben we rond gelopen in het museum tot we er bijna werden uitgegooid (sluitingstijd).

 

*************************************************************************************

Ik ben deze dag wel te weten gekomen dat Kim:

 

  • Een hele grote passie heeft voor schrijven en dit ook echt met liefde en plezier doet.
  • Haar favoriete schrijfster is Robin Hobb.
  • Er nog 3 boeken komen als vervolg van Bloed.
  • Dat ze een band heeft met Lilith wat je ook goed merkt in haar boeken.
  • Dat ze erg goed is in het maken van Banners.
  • Dat ze een echte levensgenieter is.
  • Ze heerlijk kan genieten van museums.
  • En dat ze een gewoon, super, leuk, vrolijk en lief persoon is.
  • Ze echt op haar plek zit bij Zilverspoor.
  • En dat ze erg goed overweg kan met haar collega’s

 

Hoe ziet Kim haar boekenkamer er uit?

 

 

Kim heeft nu al verschillende boeken op haar naam staan.

 

IMG_20170524_164215_644

Ik heb zelf al diverse boeken van haar gelezen.  De ‘Lilith’ trilogie een heerlijke fantasy voor jong en oud en het nieuwste boek ‘Bloed’ wat ook een fantastische fantasy is. Binnenkort ga ik beginnen aan haar tweeluik ‘Jager’ en ‘Prooi’

Als je meer wilt weten over haar boeken dan raad ik jullie aan om naar haar pagina te gaan.

                                             http://www.kimtentusscher.com/

 

Als afsluiter van deze dag ben ik met Kim op de foto geweest met haar nieuwste boek Bloed. Ik heb weer een mooi boek erbij voor de zilverbron/spoor verzameling.

IMG_20170513_223737_319

 

Ik heb deze dag samen met Kim en mijn gezin met heel veel plezier beleeft.

 

BOOKLOVERSAPHIRA

Geef een reactie

