WAYWARD PINES-TRILOGIE

*********************************************RECENSIE***********************************************

WAYWARD PINES TRILOGIE

Ik heb deze trilogie pas geleden verslonden. Wat een heerlijke spannende boeken zijn dit. Deze trilogie is geschreven door Blake Crouch. Ik zal hem even voorstellen.

BLAKE CROUCH

File:Blake Crouch by Gage Skidmore.jpg

Blake Crouch werd geboren in 1978 in North Carolina. Hij studeerde aan de universtiet van North Carolina en studeerde in 2000 af met diploma in Engels en creatief schrijven. In 2004 en 2005 publiceerde hij zijn eerste twee romans, Desert Places en Locked Doors . Zijn verhalen zijn verschenen in het Mystery Magazine¬†van Ellery Hitchcock, Mystery Magazine, Thriller 2 en andere anthologie√ęn. In 2016 publiceerde hij zijn roman Dark Matter .¬†¬†Crouch’s Wayward Pines Trilogy (2012-14) werd aangepast aan de tv-serie Wayward Pines in 2015. ¬†Een ander werk, Good Behavior, gepresenteerd als televisiereeks in november 2016.

*********************************************************************************************

DE WAYWARD PINES TRILOGIE

BESCHRIJVING VAN DE BOEKEN ( alleen eerste deel ivm spoilers)

Secret Service-agent Ethan Burke komt aan in Wayward Pines (Idaho) met een duidelijke missie: hij moet twee verdwenen collega-agenten zien te vinden die tien dagen daarvoor in het idyllische dorpje zijn verdwenen. Maar als hij nog maar net in het dorp is, raakt hij betrokken bij een ernstig verkeersongeluk. Hij komt in een ziekenhuis terecht, zonder identiteitsbewijs, zonder mobiele telefoon, zonder portemonnee. De medische staf is alleraardigst, maar er klopt iets niet. Naarmate de dagen verstrijken, levert de zoektocht naar de verdwijning van zijn collegas meer vragen dan antwoorden. Waarom kan hij zijn vrouw en zoon in de buitenwereld niet bereiken? Waarom gelooft niemand dat hij is wie hij zegt dat hij is? En waar dient het onder hoogspanning staande hek dat om het dorp staat voor? Is het bedoeld om de bewoners erbinnen te houden? Of om iets buiten te houden? Hoe dichter hij bij de waarheid komt, hoe verder hij verwijderd raakt van de wereld die hij kende, van die man die hij dacht dat hij was. Op een gegeven moment moet hij een angstaanjagend feit onder ogen zien: hij zal Wayward Pines misschien wel nooit kunnen verlaten

PRIJS BOEKEN ¬† ‚ā¨ 15,- ¬† PER DEEL

PRIJS E-BOOK ¬† ¬† ‚ā¨ 7,99 PER DEEL

***********************************************************************************************************

Ik kreeg een tip van een vriendin dat ik deze trilogie echt moest lezen. Dit heb ik gedaan en wat een heerlijke thriller, sf, horror verhaal is  dit. Ik heb er geen seconde spijt van gehad om deze trilogie te lezen.

Het verhaal heeft een vlotte schrijfwijze wat mij helemaal in het verhaal opslokte. Het eerste deel begint opbouwend en mysterieus, maar al snel is er een heerlijke dosis spanning aanwezig. Deze spanning stopt niet en gaat verder in de volgende twee delen. Het hoofdkarakter Ethan Burke is goed beschreven waardoor ik mijn eigen goed in hem kon plaatsen. Ook de overige karakters zijn goed beschreven en alles past netjes bij elkaar. Het is een fantasierijk verhaal maar niet wat goed is uitgewerkt.

De covers van de boeken sluiten mooi aan elkaar. De boeken zelf hebben gemiddeld 300 bladzijden wat een mooi aantal is in deze trilogie.

Ik ben zeer benieuwd naar meer werk van deze schrijver en zal ook de tv serie bekijken.

Deze trilogie is een echte aanrader onder onze thriller en horror lezers maar ook de sf liefhebbers zullen hier plezier aan hebben.