TIJD OM TE STERVEN

*******************************RECENSIE*************************************************************

TIJD OM TE STERVEN

Ik heb het spannende vierde boek van de ‘Smoky Barrett’ boeken reeks uitgelezen.¬†Deze spannende boekenreeks is geschreven ¬†door Cody McFadyen.

Cody MacFadyen (Texas, 1968) is een Amerikaanse thrillerauteur. Voordat hij zich definitief op het schrijven ging richten, was hij webdesigner voor zijn beroep.In 2005 debuteerde hij met het boek Shadow man, dat direct een internationaal succes werd. Het verscheen in Nederlandse vertaling als De stilte van de hel  en was de start van een serie met de jonge maar ervaren FBI-agente Smoky Barret in de hoofdrol. De navolgende delen werden ook in Nederland uitgebracht. MacFadyen schreef het vierde deel Abandoned  (Tijd om te sterven) in 2009.MacFadyens thrillers zijn van het hardboiled genre en confronteren de lezer met het ultieme kwaad. Vooral in Duitsland geniet de auteur een grote populariteit.

************************************************************************************

IMG_20170510_193228_634

‘Je zult je wel afvragen waarom je hier bent, nummer 35,’ mompelt hij. ‘Maak je geen zorgen, het is niet omdat je een van de regels hebt overtreden. Je bent een voorbeeldige eenheid geweest.’

Eenheid. Nummer 35. Het bewaren van vlees.

‘Je bent hier omdat ik je wil vragen een besluit te nemen. Ik ga je vragen om te kiezen wie ik zal verminken en vrijlaten. Jou of nummer 36?’

‘Wie is nummer 36?’

‘De andere jonge agent die ik hier na jou heb gebracht.’

Hij noemt zichzelf Dali en biedt zijn diensten aan mannen aan die van hun ‘lastige’ echtgenotes af willen. Voor een aanzienlijk geldbedrag zorgt hij ervoor dat de vrouwen spoorloos verdwijnen. Zijn aanpak is uiterst zakelijk – nauwkeurig, emotieloos, zonder enige mores – waardoor hij vrijwel geen aanwijzingen achterlaat. Sterker nog, Smoky en haar team hebben zelfs geen weet van Dali’s praktijken totdat hij een van zijn slachtoffers ‘aflevert’ op de stoep van de FBI. Maar waarom heeft deze vrouw het mogen overleven? En waarom wordt de FBI op het spoor van Dali gezet? Het zijn een paar van de vele raadsels die Smoky moet ontrafelen in haar jacht op een psychopaat die een spel speelt met regels die hijzelf geschreven heeft.

PRIJS E-BOOK ¬†‚ā¨7.99¬†

******************************************************************************************

Ook dit was weer een super spannend verhaal. Dit boek is, net als de vorige drie delen een echte pageturner. Het verhaal gaat verder met Smoky Barrett en haar team. Op een trouwfeest van 1 van hun collega’s word een vrouw gedropt. Ze leeft nog maar net. Wie is deze vrouw en wat is er met haar gebeurt? Smoky en haar team komen er achter dat er een verknipt persoon, genaamd Dali, al jaren zijn gang gaat zonder dat ze er iets vanaf weten. Wie is deze persoon en hoe kan hij zo lang onder de radar zijn gebleven? Smoky ¬†zal alles op alles zetten om deze ‘Dali’ te pakken, maar zal Smokey’s priv√©leven¬†haar niet te veel in de weg staan, ze heeft belangrijke keuzes te maken.

Ik heb dit boek met veel spanning en plezier uitgelezen. Wat een fantastische schrijver is Cody McFadyen. Het boek is vanaf begin tot eind spannend en zeer moeilijk weg te leggen. Het verhaal sluit zich mooi aan op de vorige drie delen en de karakters worden steeds groter en sterker. De schrijfstijl is vlot en duidelijk en goede beschrijving van de leed en plaats delict en gevoelens .  Ik kon mijn eigen ook weer erg goed in het boek en de karakters plaatsen.

Het boek zelf ziet er ook weer super uit en de kaft sluit mooi aan bij de eerste drie delen. De hoeveelheid van 393 bladzijden is een mooie extra.

Ik kijk erg uit naar het vijfde boek van deze geweldige schrijver en hoop dat hij snel vertaald zal worden.

Deze boekenreeks is een echte must read onder onze thrillerlezers.