****************************************RECENSIE**********************************************

TIRTHA

‘Tirtha’, is het spannende tweede deel in de ‘Rani Diaz’ Reeks. Deze boeken zijn geschreven door de lieve en warme auteur Sterre Carron.  Ik zal haar aan jullie voorstellen.

OVER DE AUTEUR

STERRE CARRON

FB_IMG_1493974766103

Sterre Carron is woonachtig in België waar zij tropische geneeskunde aan het Instituut voor Tropische Geneeskunde te Antwerpen studeerde. Zij werkte gedurende enkele jaren in Rwanda en Zaïre voor Artsen zonder Grenzen. De auteur heeft belangstelling voor forensische geneeskunde en is gespecialiseerd in oosterse spiritualiteit. Voor het schrijven van ´Mara´ heeft zij twee autopsies bijgewoond. `Ik combineer de menselijke verzuchtingen en de menselijke tragiek in deze thriller. Mijn protagonisten hebben zowel hartstocht als wraakgevoelens in zich. ´Tirtha´is het vervolg op ‘Mara’  in de Rani Diaz thrillerreeks.

*****************************************************************************************

FB_IMG_1493969955463

De gevoelige en humeurige hoofdinspecteur Rani Diaz raakt in ´Tirtha´, het tweede deel van de Rani Diaz thrillerreeks, persoonlijk betrokken bij een golf van geweld en ontvoeringen. Het brengt haar in een rollercoaster van emoties die het harde politiewerk tot een zware taak maken. België wordt overspoeld door een hittegolf en een serie opeenvolgende verdwijningen. Een van hen betreft Romy, het zusje van Rani. Het recherchewerk zit muurvast en Stefaan Derkinderen wordt als extra inspecteur aan het team toegevoegd. Rani is radeloos als zij van het onderzoek wordt afgehaald en ze heeft absoluut geen vertrouwen in het trage speurwerk van haar nieuwe collega. Onderwijl heeft de beruchte advocaat Eli Hellings zijn handen vol aan een groot strafproces, zijn vrouw, zijn minnares en een afperser die geen geweld schuwt. Rani moet zich met de onbetrouwbare Eli en andere perverse oplichters bezighouden, terwijl het web van vermissingen zich razendsnel nationaal en internationaal uitbreidt

**********************************************************************************

Wat was dit weer een spannend boek. Ik heb hem verslonden. Het verhaal gaat over dat Rani Diaz die met haar team die weer een  moeilijke zaak mogen oplossen. Er zijn meerdere gewelddadige verdwijningen  in België. Rani’s team heeft het er maar druk mee vooral nu er ook nog een hittegolf is. Niet alleen de warmte maakt het moeilijk om da zaak op te lossen maar het word ook steeds meer persoonlijk. Omdat de zaak moeizaam verloopt krijgen ze hulp van een ander team maar ook die gaan niet snel genoeg voor Rani. Zal Rani zich in kunnen houden? En zullen ze de dader vinden?

Ook dit boek was weer van het begin tot het einde spannend. Een verhaal wat ik niet kon wegleggen. Ik moest weten hoe en wat. Je kan echt merken dat de schrijfster haar huiswerk goed heeft gedaan waardoor je je eigen erg goed in de karakters kan plaatsen. De karakters groeien ook mooi mee met het verhaal en het sluit zich mooi aan op het eerste boek. Sommige stukken in het boek zijn hard beschreven, ik hou van deze manier van schrijven.

Het boek heeft een mooie hoeveelheid van 368 bladzijden wat ik een mooi aantal vind. De cover van het boek sluit mooi aan op het eerste deel ‘Mara’ en beschrijving komt mooie overeen met het verhaal.
Ik heb echt dit boek met veel plezier gelezen en raad dit boek aan onder onze thriller lezer. Ik kijk erg uit naar het vervolg van deze boeken reeks en het fantastische werk van deze schrijfster.