OP EENZAME HOOGTE

**************************************RECENSIE*************************************

OP EENZAME HOOGTE

Ik heb een recensie exemplaar (e-book) mogen ontvangen van dit romantisch maar ook spannende verhaal. ‘Op Eenzame Hoogte’ is geschreven door Saskia Oudshoorn. Ik zal haar even aan jullie voorstellen.

SASKIA OUDSHOORN

20170423_205530

Ik ben geboren als Saskia van der Meulen in de kraamkliniek op de Henegouwerlaan in Rotterdam. Sinds mijn 2e jaar woon ik in Krimpen aan den IJssel maar de stad Rotterdam, waar ik werk, heeft nog steeds een warm plekje in mijn hart. Mijn opa’s en oma’s en dus ook mijn ouders woonden in respectievelijk het Oude Westen en in Kralingen, mijn tante op Zuid. Mijn tweede boek speelt zich dan ook voor een groot gedeelte in Rotterdam af.

Naast mijn werk op de inkoopafdeling bij Unilever, zit ik voor de lokale partij Stem van Krimpen sinds 2014 in de Gemeenteraad van Krimpen aan den IJssel. Ik vind dat je in het leven niet alleen moet verkondigen wat je niet leuk vindt of graag anders zou willen zien, maar dat je ernaar moet streven om deel van de positieve verandering te zijn. En daar lever ik graag mijn bescheiden bijdrage aan.

De tijd die ik niet op kantoor of in de raadszaal doorbrengen, probeer ik zo goed mogelijk te verdelen tussen mijn gezin, mijn activiteiten als auteur, mijn hobby’s (ik zing o.a. als Alt in het Popkoor Sabroso) en alle andere dingen die het leven waard maken om geleefd te worden.

***************************************************************************************

IMG_20170422_143402_904

Eva Groen, journaliste, werkt tijdelijk in New York. Ze woont samen met Colin, een talentvolle maar bezitterige voetbalspeler. Hun leven lijkt perfect; toch is Eva niet gelukkig. Ze reist alleen terug naar Nederland om alles op een rijtje te zetten. Ze wordt overgehaald om met een aantal vrienden een weekje op wintersport te gaan. Eva kan het daar bijzonder goed met Brian, de neef van haar beste vriendin, vinden. Maar dan krijgt ze een ernstig ongeluk en als ze verlamd wakker wordt, zit Dirk, de stalker voor wie ze naar New York gevlucht was, naast haar ziekenhuisbed. Hij geeft zich uit voor haar broer.
PRIJS BOEK  € 19,99
*************************************************************************************
Ik mocht dit boek recenseren, een echte eer weer om dit te mogen doen en erg leuk.
Het boek heb ik met plezier gelezen, ik had de flaptekst niet gelezen, omdat ik mijn eigen wou laten verrassen. En ik was ook echt positief verrast.
Het verhaal gaat over een jongedame genaamd Eva die voor haar werk verhuist is naar New York. Ze woont daar samen met haar vriend Collin ( een betaalde voetballer). Ze heeft niets te klagen en voelt zich gelukkig waar ze is. Haar heimwee speelt wel vaker een rol dus besluit ze, na een conflict met haar vriend, terug naar Nederland te gaan naar haar vrienden en familie. Haar beste vriendin Vesper is helemaal blij haar te zien en ze gaan opstap want Vespers neef, Brain uit Australië, verblijft ook tijdelijk in Nederland. Het is erg gezellig en het klikt met Eva en Brain erg goed. Hoe zal Collin reageren als hij weet dat ze het zo naar haar zin heeft in Nederland? En Eva’s verleden, zal dat haar achterhalen?
Een heerlijk spannend boek met romantiek. De schrijfstijl is erg vlot en leest heerlijk weg. Ik kon mijn eigen erg goed plaatsen in het hoofdkarakter omdat ze goed en duidelijk beschreven is. Het verhaal zit goed in elkaar en komt mooi samen aan het einde. Spanning is ook echt goed aanwezig net zo als de romantiek. Een echt boek waar je voor gaat zitten en gelijk uit wilt lezen.
Het boek zelf heb ik niet gezien, ik heb dit boek gelezen op mijn reader. De kaft afbeelding ziet er mooi uit en past ook erg goed bij het verhaal. De flaptekst komt goed overeen met het boek. Het boek heeft de mooie hoeveelheid van 334 bladzijden.
Ik zal dit boek aanraden onder de romanlezers die van een beetje spanning houden.
Ik kijk uit naar meer schrijfwerk van deze schrijfster.