DE HERKANSING EEN HEERLIJKE ROMAN

***********************************RECENSIE*********************************************

DE HERKANSING

Ik heb dit boek als recensie exemplaar, gesigneerd en wel, mogen ontvangen. Een echte eer en ik kijk uit om dit boek te lezen. Het boek ‘De Herkansing’ geschreven door Anneke Kleine Staarman.  Ik zal haar even aan jullie voorstellen.

Anneke Kleine Staarman (1981) omschrijft zichzelf als een echte Hemelfietser. De hele dag door mogen fantaseren klinkt haar als muziek in de oren. Ze woonde in Strasbourg, Lyon, Londen en Madrid, voordat ze eindelijk in Haarlem neerstreek met haar Franse partner. Schrijven is altijd al haar grote passie. Haar inspiratie haalt ze uit de verschillende culturen uit haar dagelijks leven en haar werk. Op deze manier creëerde ze een eigen wereld, eentje van romantiek en nostalgie, waarin zich hopelijk veel mensen zich thuis voelen.

******************************************************************************************************************

Een post-it viel uit het dossier dat Carmen tegen haar borst hield. Hij fladderde op de grond als een vlinder met gebroken vleugels. Carmen pakte hem op en draaide hem om. Haar hart begon luid te kloppen toen ze zag wat er op het briefje stond geschreven: Carmen Gutierrez, betrokken?’

Nachtclubs, een groot huis en een vriend die haar op handen draagt. Totdat blijkt dat haar eerste vriendje niet is wie hij zegt te zijn. Carmen vertrekt naar Maastricht om aan zijn grip te ontkomen. Nu is het tijd om voor zichzelf te kiezen. Ze trekt in bij haar vriendin Natascha. Al snel vindt ze een baan bij een advocatenkantoor. Daar ontmoet ze de knappe advocaat Jasper. Ze wil zich niet door hem laten afleiden. Maar hij bemoeit zich wel heel veel met haar. Is het wel zo toevallig dat ze juist bij dit kantoor aan de slag kon? De herkansing is een boek over vriendschap, liefde en onmacht.

Prijs van het boek €22.50

****************************************************************************************

Ik ben op een lekker zonnige dag begonnen aan dit moeilijk weg te leggen boek. Het verhaal gaat over Carmen Gutierrez die pas haar relatie heeft verbroken en besloten heeft een nieuwe start te maken in Maastricht. Ze trekt bij haar vriendin Natasha die net begonnen is met haar eigen kleding winkel. Carmen gaat gelijk op zoek naar een baan en solliciteert bij en advocatenkantoor als secretaresse en ze word totaal onverwachts toch aangenomen. Ze kan het goed vinden met haar nieuwe baas (Jasper). Carmen vind Jasper erg leuk maar kan geen hoogt van hem krijgen. Op een dag vind ze een papiertje waar  Carmen haar naam op staat. Wat heeft zij met deze zaak te maken? Waarom is Jasper zo geheimzinnig?

Een romantisch verhaal wat in begin een beetje verwarrend is door alle karakters die worden voorgesteld, maar hoe verder je in het boek raak hoe meer je begrijp en hoe alles stukje bij beetje op zijn plek valt. Omdat het verhaal een beetje geheimzinnig is wou ik erg graag verder lezen om te weten hoe en wat. De schrijfstijl is vlot en leest lekker weg. De hoofdstukken hebben een duidelijke aanduiding waar en wanneer het afspeelde. Er zijn verschillende verhaallijnen in het boek die mooi samen komen aan het einde.

Mijn eerste indruk van het boek zelf is dat het een mooi en stevig boek is. De kaft doet mijn denken aan stijldansen, waarom ik had ook zulke schoenen vroeger toen ik nog dansten. De kaft pas ook bij het verhaal omdat Carmen en Jasper ook echt om elkaar heen dansen. Het boek heeft de mooie aantal van 331 bladzijden een pluspunt en door de beschrijving van het boek ( romantisch en geheimzinnig)  sprak het verhaal mij gelijk aan. De prijs van het boek is een beetje aan de scherpe kant waardoor ik zou twijfelen om hem te kopen.

Dit boek is een echte aanrader onder onze roman lezers en ik kijk erg uit naar meer werk van deze schrijfster.