ZIJ DIE HOORT

*************************************RECENSIE***********************************

ZIJ DIE HOORT

‘Zij die hoort’ is het eerste deel van de Young Adult, Fantasy boeken reeks Dragan Duma. Dit boek is geschreven door Patty van Delft.

Patty van Delft is geboren en getogen in Den Haag. Na jarenlang voor de klas gestaan te hebben, is zij nu fulltime schrijfster. Sinds jonge leeftijd verslindt zij al boeken en schrijft korte verhalen en gedichten. Vooral het lezen en schrijven van fantasy heeft haar passie, want wat is er nu mooier dan even te ontsnappen aan de werkelijkheid en jezelf te verliezen in een wereld met magie, helden en draken? Vanaf 2013 is zij een gepassioneerde blogger en publiceert zij haar Engelstalige gedichten op het web. In april 2014 heeft Patty behalve Drägan Duma – Zij Die Hoort ook de Engelstalige gedichtenbundel ‘My Wings’ gepubliceerd die onder andere via Amazon the verkrijgen is. Naast schrijven heeft Patty nog vele andere hobby’s zoals fotograferen, schilderen, het beoefenen van diverse sporten en natuurlijk lezen!

**************************************************************************************

Bloed tegen de autoruit… De nachten van Jill worden regelmatig geteisterd door een nachtmerrie over het ongeluk waarbij ze haar moeder verloor. Haar vader heeft ze nooit gekend. In de nacht nadat ze zestien is geworden, schrikt Jill wakker. Ze gaat naar het slaapkamerraam en ziet buiten de schim van een draak! Ervan overtuigd dat ze droomt, gaat ze ernaartoe en ontmoet de Drägannymare Jordian, een drakenridder uit Drägan Duma. In die parallelle wereld zijn draken een verbond met de mensen aangegaan om de kwaadaardige Morbiden het hoofd te bieden. Jill blijkt door haar bloedlijn van vaders kant voorbestemd te zijn om in Drägan Duma opgeleid te worden tot Drägnnymare. Ze krijgt slechts een paar dagen de tijd om te beslissen of ze dit werkelijk gaat doen. Verward blijft ze achter. Moet ze alles wat ze kent achter zich laten en de overstap maken naar het onbekende Drägan Duma?

PRIJS BOEK         €15,-

PRIJS E-BOOK    €7,50

*********************************************************************************

De schrijfster Patty van Delft is lid in mijn boekengroep op facebook. Ik ben op deze manier bekent geraakt met haar boeken. Na de beschrijving te hebben gelezen moest ik ze gelijk hebben.

Het verhaal gaat over een meisje genaamd  Jill. Jill heeft veel slapeloze nachten door nachtmerries. Op een avond schrikt ze weer eens wakker van een nare droom  en ziet iets vreemds buiten als ze door het raam kijkt. Hier begint haar bijzondere avontuurlijk reis naar een andere wereld Dragan Duma.  Een wereld waar zij deel uit maakt van een profetie. Ze ontmoet een jongen genaamd Skylar met wie ze het erg goed kan vinden en die haar help haar weg te vinden in Dragan Duma.

Een heerlijk fantasie boek met avontuur en een vleugje romantiek. Het boek is fijn geschreven en leest heerlijk weg. Ik kon mijn eigen gelijk goed in het verhaal en in de karakters plaatsen omdat alle goed en duidelijk word uitgelegd en beschreven.

Het boek zelf heeft een fantastische kaft waardoor ik het gelijk op zou pakken als ik het tegen zou komen in de winkel. De hoofdstukken zijn ook netjes en niet te lang, waardoor het fijn weg leest. Het boek heeft het mooie aantal van 415 bladzijden een echt pluspunt en de prijs van € 15,- is ook mooi.

Dit boek zou ik echt aanraden aan de Young Adult en Fantasie lezers. Ik kijk uit naar het tweede deel van deze boeken reeks. Het was is een boek waar je heerlijk in kan wegdromen.