HET GEZICHT VAN DE DOOD

**************************************RECENSIE*****************************************************

HET GEZICHT VAN DE DOOD

Ik heb het tweede boek van de Smoky Barrett boeken reeks van Cody McFadyen. Dit boek is ook echt weer een super thriller.

Cody MacFadyen (Texas, 1968) is een Amerikaanse thrillerauteur. Voordat hij zich definitief op het schrijven ging richten, was hij webdesigner voor zijn beroep.

In 2005 debuteerde hij met het boek Shadow man, dat direct een internationaal succes werd. Het verscheen in Nederlandse vertaling als De stilte van de hel  en was de start van een serie met de jonge maar ervaren FBI-agente Smoky Barret in de hoofdrol. De navolgende delen werden ook in Nederland uitgebracht. MacFadyen schreef het vierde deel Abandoned  (Tijd om te sterven) in 2009.

MacFadyens thrillers zijn van het hardboiled genre en confronteren de lezer met het ultieme kwaad. Vooral in Duitsland geniet de auteur een grote populariteit.

*******************************************************************************************************

In zijn debuut De stilte van de hel introduceerde Cody Mcfadyen een heldin die net zo duister en geestelijk labiel was als de moordenaars op wie zij joeg: FBI-agente Smoky Barrett. In Mcfadyens nieuwe thriller Het gezicht van de dood keert Smoky terug om een seriemoordenaar op te sporen die verder gaat dan welke moordenaar ook.

Het meisje is zestien jaar oud. Ze heet Sarah, bevindt zich op de plaats delict van een gruwelijke, drievoudige moord en houdt een pistool tegen haar hoofd gedrukt. Ze beweert tegenover de politie dat ‘de Vreemdeling’ haar adoptiegezin heeft vermoord. Dat hij haar al haar hele leven achtervolgt en iedereen vermoordt van wie ze houdt. En dat niemand haar gelooft. En dat klopt, niemand gelooft haar. Tot nu toe.. Special Agent Smoky Barrett heeft de leiding over CASMIRC, een speciale FBIeenheid die zich bezighoudt met het opsporen van seriemoordenaars. Het team is door haar persoonlijk samengesteld uit de beste specialisten uit de nationale misdaadbestrijding. Ze zijn net zo geobsedeerd en vasthoudend als de psychopaten op wie zij jacht maken. En deze zaak zal het uiterste van hen vergen. Want een nieuwe, wrede, dubbele moord toont aan dat deze seriemoordenaar op een missie is en verdergaat dan welke moordenaar dan ook.

PRIJS BOEK      € 9,95

PRIJS EBOOK   €7,99

***************************************************************************************************

Ik heb dit super spannende boek met plezier uitgelezen. Ik was al positief verrast door het eerst deel, maar dit deel  is nog beter.

Het verhaal gaat over een 16 Jarig meisje die een eind wilt maken aan haar leven en vraagt al ze Smoky mag spreke Smoky en haar team gaan e gelijk op af en weten het meisje te redden uit een hele akelige situatie. Het meisje geeft Smoky haar dagboek in de hoop dat zij haar wel gelooft. In het dagboek staat een bijna niet te geloven verhaal. Smoky en haar team gaan op zoek naar deze bijzondere moordenaar. Zal hij opnieuw toeslaan? Lukt het Smokey en haar team de moordenaar te vangen? En is het wel waar wat er in het dagboek staat.?

Een onwijs spannend verhaal wat zelfs nog beter is dan het eerste boek van deze reeks. Het boek is een echte page turner waar je geen spijt van krijgt. Het boek heeft een lekkere vlotte schrijfstijl wat je tot op het puntje van je stoel laat zitten en het bijna onmogelijk maakt om het boek weg te leggen. Ik vond het bijzonder dat de schrijver het verhaal van het dagboek op een totaal andere maar mooie manier schrijft een echt pluspunt. In het begin van het boek wordt er veel uitgelegd over Smokey en haar team , waardoor je dit boek los kan lezen van de reeks. Het boek is wel beter als je het wel op volgorde zal lezen.

Het boek heeft een mooie kaft wat ik persoonlijk goed bij het verhaal vind passen, maar ook mooi aansluit op het eerste deel. Een spannend verhaal met een goed plot. Het boek heeft de mooie hoeveelheid van 420 bladzijden.

Ik zal dit boek echt aanraden onder onze thriller liefhebbers

.

Ik geef dit boek *****