Quiz

*******************************************RECENSIE************************************************

QUIZ

Ik heb het lekker spannende boek ‘Quiz’ gelezen. Dit boek is een de spannende thriller bij de bekende film van Dick Maas.

Niet elke vraag heeft een antwoord…’Kijk, Leo, het is heel simpel. Als jij je aan de spelregels houdt, kun je maandag gewoon je kind weer naar school brengen…’Leo Vandermolen is een succesvolle BN’er. Als quizmaster trekt hij hoge kijkcijfers en hij is getrouwd met de mooie Sandra en de vader van dochter Monica. Maar zijn geluk lijkt een negatieve wending te nemen als hij op de avond na zijn laatste uitzending in een restaurant wordt aangesproken door een wildvreemde man, die hem dwingt als ‘kandidaat’ een aantal quizvragen te beantwoorden. Vragen die een steeds persoonlijker en confronterender karakter krijgen, maar waarop hij snel zal moet reageren. Want als hij dat niet doet, zal hij Sandra en Monica nooit meer terugzien. Tenminste, dat beweert de man en daarvan levert hij een wel heel erg macaber bewijs…. Quiz is de nieuwe film van regisseur Dick Maas, bekend van onder andere zijn Nederthrillers De Lift, Sint en Amsterdamned. Barry Atsma en Pierre Bokma vertolken de hoofdrollen in deze thriller, waarin een bekende quizmaster in een restaurant lastig wordt gevallen door een man die vastbesloten is een sadistisch spelletje op leven en dood met hem te spelen. Naast Barry Atsma en Pierre Bokma worden in Quiz belangrijke rollen gespeeld door Kim van Kooten en Hanna Verboom.

PRIJS BOEK         €8,40

PRIJS E-BOOK    € 5,-

********************************************************************************************************

Ik heb dit spannende boek met plezier gelezen. Het boek is het boek van de bekende film van Dick Maas. Zelf heb ik de film nooit gezien ,maar ik vond het boek leuk om te lezen.

Het verhaal gaat over Leo een presentator van een quiz die er een jaartje tussen uit gaat. Hij gaat, na afscheid bij zijn werk,lekker uiteten met zijn vrouw en dochter. Eenmaal bij het restaurant zijn zijn vrouw en dochter er nog niet. Na langer tijd te hebben gewacht zijn ze er nog niet. Zullen ze in de file zitten ? Waarom hebben nemen ze hun gsm niet op? Ineens verschijnt er een vreemde man die plaats neemt aan de tafel bij Leo met een rare vraag. Wie is deze man en wat wilt hij van Leo?

Een lekker spannend verhaal wat goed geschreven is en fijn weg leest.De cover van het boek zijn de acteurs van de film.  Helaas is het maar een dun boekje van 192 bladzijden. Gelukkig is de prijs fijn. Er zitten midden in het boek ook nog foto’s van de film leuke toevoeging. De hoofdstukken zijn niet te lang en de karakters zijn goed beschreven. Ik kon me goed in de karakters en het verhaal plaatsen. Het is een boek waar je aan begint en gelijk wilt uitlezen.

Ik zou dit boek aanraden onder de thrillerliefhebbers maar ook voor de filmliefhebbers van Dick Maas

Ik geef dit boek ☆☆☆