DE MIDLIFECLUB

*****************************************RECENSIE**************************************************

DE MIDLIFECLUB

Ik heb dit boek vorige maand gewonnen met een winactie. Helaas had ik geen tijd om er gelijk aan te beginnen,maar nu toch lekker uitgelezen.

De Midlifeclub is het debuut roman van Karin Belt.

Karin Belt (1970) is historica en werkt als stewardess. Ze woont in Eindhoven met haar man en hun twee kinderen. De midlifeclub is haar debuutroman. Karin Belt heeft veel uit haar eigen omgeving als inspiratie gebruikt voor deze roman. Niet alleen de Vinex wijk, maar ook het gevoel van ‘Is dit het nu?’ waar veel vrouwen tussen de 35-55 jaar mee te maken krijgen.

***************************************************************************************************

Vier veertigers rekenen af met hun perfecte leven In het boek De midlifeclub realiseert Femke zich dat ze alleen nog maar moeder en echtgenote is. Langzaam maar zeker is ze veranderd in een grijze muis die het liefst joggingbroeken draagt. Waar is die ondernemende, aantrekkelijke vrouw gebleven die ze ooit was? Wanneer is ze zichzelf zo kwijtgeraakt? In de hoop zichzelf terug te vinden besluit ze met haar nieuwe vriendinnen mee te gaan op hun jaarlijkse uitje naar Frankrijk, waar ze precies doen waar ze zin in hebben. Gaandeweg blijkt dat Femke de plaats inneemt van vriendin nummer vier, die spoorloos verdwenen is. Wie was deze vrouw? Waarom voelt ze zich zo met haar verbonden? Femke komt steeds dichter bij de waarheid, maar niet iedereen is daar blij mee Het boek De midlifeclub geeft hoop als een feelgoodroman en is spannend als thriller. Zowel dertigers, veertigers als vijftigers zullen zich herkennen in dit meeslepende verhaal over liefde, vriendschap, ouderschap en ouder worden.

PRIJS   BOEK     € 10,-

PRIJS E-BOOK    € 7,99

*****************************************************************************************************

Het verhaal gaat over  Femke die pas met haar man en kind verhuisd is naar een buiten wijk. Ze ontmoet daar drie dames met wie ze bevriend raakt. De vier dames gaan er gezellig tussen uit met hun jaarlijkse tripje, op de motor, naar een vakantie huisje in Frankrijk. Even weg uit de dagelijkse sleur van moeder en echtgenoot. Wanneer Femke en haar vriendinnen aankomen komt ze er al snel achter dat er een paar dingen niet kloppen. Wat gebeurt in Frankrijk blijft in Frankrijk is de afspraak. Zal Femke zich daar aan kunnen houden?

Ik heb dit boek in twee dagen uitgelezen. Het leest heerlijk weg en is vlot geschreven. Het verhaal zit niet ingewikkeld in elkaar maar is fijn uitgewerkt. De karakters zijn duidelijk en ik kan me er goed in plaatsen. Het fijne is dat er ook nog een beetje spanning in zit. Nadeel  van dit verhaal is dat er regelmatig over lekker eten word gesproken dus had ik vaak honger tijdens het lezen.

Het boek ziet er leuk uit en pas bij het verhaal. De 318 bladzijden is een mooi aantal voor dit verhaal. De prijs voor het boek is een mooi bedrag een pluspunt.

Een mooi debuut roman. Ik kijk uit naar verder werk van deze schrijfster.

Ik heb het geluk gehad dat de schrijfster mijn exemplaar ook wou signeren.