DE DOORGANG

*****************************************RECENSIE*************************************************

DE DOORGANG

Ik kreeg van een vriendin een tip dat dit boek echt wat is voor mij. Natuurlijk heb ik dit boek gelezen en was ik positief verrast.

Het boek De Doorgang is geschreven door de schrijver David Mitchell.

David Mitchell (1969) werd in Nederland beroemd door zijn boek Wolkenatlas waarvoor hij de British Book Award won voor literaire fictie. Hij woonde geruime tijd in Japan waar ook zijn roman De niet verhoorde gebeden van Jacob de Zoet zich afspeelt. Zijn werk kenmerkt zich door een verscheidenheid aan stijlen, vormen en verhaallijnen die hij door elkaar vlecht. In 2012 werd zijn boek Wolkenatlas verfilmd.

**************************************************************************************************

Een Grand Dessert voor wie Tijdmeters kent, een amuse voor wie het nog moet ontdekken! Een korte David Mitchell die minstens zo sterk en geestig is als zijn grote romans. Het geheimzinnige huis waar het in Doorgang om draait, bestaat maar eens in de negen jaar. En elke keer verdwijnen haar bezoekers en met hen de toegang tot het huis. Vijf keer voert Mitchell je mee en vijf keer trap je weer in Mitchells verleidelijke en bonte mix van horror, fantasie en werkelijkheid, ironie en bovennatuurlijke streken. Doorgang zit zo slim in elkaar en is zo verrassend geloofwaardig dat je je alleen maar kunt overgeven. Het boek om mee weg te kruipen op een donkere en stormachtige nacht. Een hedendaags, realistisch spookverhaal dat je in een keer uitlees.
PRIJS BOEK         € 18.99
PRIJS E-BOOK    €12.99
*************************************************************************************************
Ik heb dit boek als een tip gekregen van een vriendin. Ben gelijk begonnen en was positief verrast. Een heerlijk spookverhaal.
Het boek gaat over een huis wat elke 9 jaar te voorschijn komt. Een klein poortje in een steegje geeft toegang naar dit huis. De mensen die door dit poortje gaan komen nooit meer terug of wel? Waarom komt dit huis elke 9 jaar tevoorschijn?
Een spannend spookverhaal met een duister tintje. Het verhaal is in 5 delen verdeel elk 9 jaar na elkaar. De karakters zijn in elk gedeelte mooi beschreven en komen goed samen. Ik heb dit boek als e-book gelezen en persoonlijk vond ik het niet fijn dat er geen hoofdstukken waren alleen de 5 aanduidingen in welk jaar het afspeelde. Het verhaal leest wel fijn weg en is niet verwarrend met de verschillende verhaallijnen. Het boek heeft 208 bladzijden, ik vindt het aan de weinige kant, hou van dikkere boeken. De cover past wel bij het verhaal. Het boek is een roman maar kan ook goed als thriller worden gelezen.
Ik ben erg benieuwd naar andere werken van deze schrijver
Ik zal dit boek aanraden onder de thriller en roman lezers maar ook aan de spookliefhebbers.
Ik geef dit boek ☆☆☆☆