MEA CULPA

*************************RECENSIE****************************************************************

MEA CULPA

Ik heb het heerlijke  spannende boek ‘Mea culpa’ van Clare Mackintosh uitgelezen.

Clare ging naar de universiteit in Surrey, het nemen van een diploma in het Frans en het beheer, en bracht een jaar in Parijs als onderdeel van de cursus, het werken als een tweetalige secretaresse. Ze werd lid van de politie bij het afstuderen. Zij werd geplaatst op promotie naar Chipping Norton als stad sergeant voordat hij Thames Valley Police operaties inspecteur voor Oxfordshire. Mackintosh bracht 12 jaar bij de politie voordat hij in 2011 werd een full-time schrijver. Ze is oprichter en directeur van de Chipping Norton Literary Festival en is beschermheer van de Silver Star Society, een goed doel het ondersteunen van het werk van het John Radcliffe Hospital met gezinnen die kampen met moeilijke zwangerschappen geworden.

Clare werkt vanuit huis en geniet van een glas wijn met een salade op 01:00 terwijl het dragen van pyjama’s en een keer verscheen naakt in de nationale pers, afgezien van een strategisch geplaatste parelketting.

*************************************************************************************************

Wanneer een alleenstaande moeder de hand van haar zoontje even loslaat, gebeurt het ondenkbare: hij rent de straat over en wordt aangereden door een auto. De bestuurder rijdt door. In een fractie van een seconde verandert Jenna’s wereld in een nachtmerrie. Om de vreselijke waarheid te ontlopen verhuist ze naar een afgelegen plek aan de kust in Wales, maar de herinneringen, angsten en rouw zijn allesoverheersend. Inspecteur Ray Stevens leidt het onderzoek naar de dader. Vastbesloten om tot de bodem van de zaak te komen, zet hij zowel zijn professionele als zijn persoonlijke leven op het spel. Intussen wordt Jenna ingehaald door haar verleden, met alle verwoestende consequenties van dien…

PRIJS BOEK                      €19,99

PRIJS EBOOK                   € 6,99

PRIJS DWARSLIGGER   € 15,-

***************************************************************************************************

Ik kreeg een tip van iemand uit mijn boekengroep Books & Movies om dit boek te lezen. Ik heb dit gedaan en heb echt geen spijt. Wat een lekker spannend boek is dit.

Het verhaal gaat over een vrouw Jenna. Jenna huurt van haar spaarcenten een huisje aan de kust. Ze houd van fotograferen en maakt, op advies van de eigenaar van het vakantie park,diverse ansichtkaarten met een tekst. Jenna is een terug getrokken vrouw en erg op haar eigen. Ze vind een hondje in een doos en gaat daarmee naar de dierenarts. Daar ontmoet ze de vriendelijke Patrick en er bloeit wat op tussen hun. Patrick heeft het gevoel dat Jenna iets verbergt, maar ze verteld niets. Op een dag staat de politie aan de deur en arresteert haar. Waarom word ze mee genomen? Zal Jenna haar duistere geheim vertellen? Is ze wel de dader?

Deze spannende thriller in een echte pagetuner. Ik heb het met veel plezier gelezen en vond de twist aan het einde geweldig. Een boek wat moeilijk weg te leggen is en die je gelijk wilt uitlezen. Ik kijk uit naar meer werk van deze schrijfster.

De schrijfstijl is fijn om te lezen en ik kon me goed in Jenna plaatsen. Het karakter Jenna is  goed beschreven waardoor ik mij eigen er goed in kon plaatsen. De hoofdstukken zijn ook overzichtelijk en niet te lang. Het boek bevat het mooie aantal van 384 bladzijden.De kaft van het boek ziet er mooi, maar persoonlijk vindt ik het niet bij het verhaal passen.

Dit boek is een echte aanrader onder de thriller lezers.

Ik geef dit boek ☆☆☆☆