PIEP ZEI DE MUIS

****************************************RECENSIE ***************************

PIEP ZEI DE MUIS

‘Piep Zei De Muis’ is het 2 de deel van de ‘Helen Grace’ boeken reeks van M.J Arlidge

M.J. Arlidge schrijft al sinds het begin van dit millennium voor verschillende Britse crimeseries. Momenteel werkt hij aan het scenario voor een nieuwe verfilming van De laatste der Mohikanen  voor de BBC. IENE MIENE MUTTE is zijn debuut als thrillerauteur. Nu heeft hij ook het spannende tweede deel PIEP ZEI DE MUIS uitgebracht. PLUK EEN ROOS en KLIKSPAAN zijn delen drie en vier in de reeks rond inspecteur Helen Grace.

*************************************************************************************************

image

Beschrijving

In een leegstaand huis wordt een vermoorde man gevonden. Niet veel later wordt zijn hart bij zijn vrouw en kinderen -bezorgd. Inspecteur Helen Grace weet dat hij niet het laatste slachtoffer zal zijn. Maar waarom is een gelukkig getrouwde man midden in de nacht zo ver van huis? De media hebben het over de omgekeerde Jack de Ripper: een seriemoordenaar die aast op vaders met dubbele agenda’s. Helen ziet de woede die uit de moorden spreekt. Wat ze niet voorziet is hoe labiel de dader is – of wat haar tijdens het werk aan deze zaak allemaal nog te wachten staat.

PRIJS BOEK      €19,95
PRIJS EBOOK   €6,99

Ik heb ook dit heerlijk spannende tweede deel van de ‘Helen Grace’reeks met plezier gelezen. Dit verhaal is zelfs nog beter dat het eerste.

Het verhaal gaat over Helen Grace en haar team. Ze krijgen een nieuwe zaak toegewezen. Er is een lichaam gevonden in een leegstaand huis, en zijn hart is verwijderd.Het missende hart word via een pakketdienst geleverd bij de slachtoffer zijn familie. Samen gaan ze opzoek naar deze zieke moordenaar. Harwood, de chef van Helen Grace , probeert vis de media extra informatie te vonden en schakelt Emilia Garantia, een tv journalist in. Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat, want door haar melding, dat er een seriemoordenaar rondloopt wat de nieuwe Jack de Ripper word genoemd,maakt de moordenaar alleen maar bozer en worden de moorden steeds gewelddadiger. Helen Grace en haar team hebben het zwaar met deze zaak en de zoektocht komt terecht in de wereld van prostitutie, waar Helen haar collega Tony, een getrouwde man met één kind, undercover laat gaan om informatie te vinden.

Wie is de dader?  Waarom getrouwde mannen? Zal dit goed aflopen voor haar collega?

Het  verhaal zit weer goed in elkaar en je ziet de karakters groeien. Er komt steeds meer naar boven over Helen haar verleden, waardoor ik me nog beter kon inleven in het boek. Ook dit boek was van begin tot eind spannend en moeilijk weg te leggen. De schrijfstijl is lekker vlot en duidelijk. Een echte pageturner.

Het boek zelf ziet er net als het eerste deel aantrekkelijk uit en het past goed bij het eerste boek. De hoofdstukken zijn niet te langen daardoor leest het fijn weg. Het boek heeft 347 bladzijden een mooi aantal.

Ik zal dit boek echt aanraden aan de thriller lezers onder ons.

Sterren