IENE MIENE MUTTE

***************************************RECENSIE***************************************************

IENE MIENE MUTTE

‘Iene miene Mutte’ is het eerste deel van de Helen Grace reeks en is geschreven door M.J. Arlidge.

M.J. Arlidge schrijft al sinds het begin van dit millennium voor verschillende Britse crimeseries. Momenteel werkt hij aan het scenario voor een nieuwe verfilming van De laatste der Mohikanen  voor de BBC. IENE MIENE MUTTE is zijn debuut als thrillerauteur. PIEP ZEI DE MUIS en PLUK EEN ROOS en KLIKSPAAN zijn delen twee en drie en vier in de reeks rond inspecteur Helen Grace.

*************************************************************************************************

image

Het meisje was amper nog in leven toen ze het bos uit kwam lopen. Het verhaal van haar ontvoering was donkerder dan de meest verschrikkelijke nachtmerrie. Maar alles wat ze zei was waar. Elk gruwelijk detail. Een aantal dagen later wordt een tweede in shock verkerend slachtoffer gevonden en ontstaat er een patroon. In tweetallen worden mensen ontvoerd, vastgehouden en uitgehongerd. Vervolgens krijgen ze een duivels dilemma voorgelegd: doden of gedood worden. Inspecteur Helen Grace en haar team weten dat ze jacht maken op een ingenieuze psychopaat die zijn slachtoffers gebroken en vol schuldgevoel achterlaat. Niet alleen dienen ze als zijn visitekaartje, ze zijn ook de moordenaars. De slachtoffers lijken lukraak gekozen, de plaats van het misdrijf zorgvuldig uitgekiend. Iets moet alle slachtoffers met elkaar verbinden…

PRIJS BOEK   €7.50

PRIJS EBOOK  €5,99

************************************************************************************************

Wat was dit weer een lekkere thriller. Ik ben in dit boek begonnen en kon het niet meer wegleggen.

Het verhaal gaat over Inspecteur Helen Grace en haar team. Ze vinden een meisje wat aan haar ontvoering heeft kunnen ontsnappen en krijgen te horen wat voor ziek spel er gespeeld wordt.  Het slachtoffer, wat samen met haar partner gevangen werd gehouden, moest kiezen , doden of gedood worden. Helaas zijn er meerder mensen slachtoffer geworden van deze moordenaar. Nu is het de taak van Helen Grace en haar team op de moordenaar op te sporen wat geen gemakkelijke taak is want de slachtoffers hebben helemaal geen verbinding met elkaar. Zal Helen en haar team deze zaak kunnen oplossen? Wat zijn de motieven van deze moordenaar?

Wat een page tuner was dit boek. Het verhaal is duidelijk en vlot geschreven . De personages zijn goed beschreven waardoor ik me eigen er goed in kon plaatsen. De hoofdstukken zijn niet te lang waardoor het fijn weg leest en overgang tussen Hellen, de slachtoffers en de moordenaar is goed en overzichtelijk.

Het boek zelf ziet er interessant uit. De titel en de kaft maakte mij erg nieuwsgierig naar het verhaal. De prijs van €7.50 is natuurlijk ook super mooi. Het boek heeft 384 heerlijk aantal.
Ik heb echt genoten van dit boek en kijk uit naar het volgende deel van deze boeken reeks.

Dit boek is een echte aanrader onder de thriller liefhebber.