DE WRAAK VAN BERNAN

*****************RECENSIE****************

DE WRAAK VAN BERNAN

Dit boek is het tweede deel van de Cromrak trilogie geschreven door Mark Doornbos.

Mark heeft zich na zijn afstuderen als Gedrag en Neurowetenschapper laten omscholen tot software test engineer. Hij is geïnteresseerd geraakt in het fantasy-genre tijdens zijn studie, toen hij vaak met vrienden afsprak om fantasy games te spelen. Na zijn studie is hij begonnen met het schrijven aan een eigen serie boeken over de ork Cromrak, met als doel om dit ras van klassieke fantasy slechteriken eens in een ander licht te plaatsen.

De ork Cromrak heeft een bonte schare vrienden om zich heen verzameld. Zo zijn er de jager Kendar, de sjamaan Varok, de dappere krijgster Daryliah, de Spharoceen Ramaoh en de kikvorsergeneraal Kwidrick. Zij vergezellen Cromrak naar het mensenrijk Thenamia, op zoek naar de vuurorchideeën, het laatste ingrediënt dat nodig is om de gruwelijke Sluipplaag te kunnen tegenhouden.

Al snel blijkt dat deze uitdaging vele malen groter is dan ze verwacht hadden. De roversleider Bernan is van plan zich te wreken op zijn aartsvijand, de koning van Thenamia, en tegen wil en dank wordt Cromrak volop bij deze vete betrokken. Hij wordt gedwongen tot dubieuze samenwerkingen om zijn doelen te kunnen bereiken, met onder meer de mysterieuze Sluipschutter, de geniepige kobold Roodschub en de menselijke lijfwacht Ethan.

Zal het Cromrak lukken de vuurorchideeën te vinden? En wat is nu precies de oorzaak van de gruwelijke Sluipplaag? Terwijl Cromrak wanhopig probeert zijn moeder en zijn volk te redden, tikt de tijd onverbiddelijk door…

Auteur         Mark Doornbos

Uitgever      Zilverbron

Boek            Paperback

Isbn              9789490767938

Pagina’s       452

Prijs              24.95

*******************************************

Het spannende avontuur gaat verder.  De zoektocht van Cromrak  en zijn reisgenoten zit vol verraad  mysterie en magie. Zullen ze de vuurorchideeën vinden en optijd terug zijn om het medicijn te maken? Helaas hebben ze veel tegenslagen op hun reis. Bernan is uit oorlog met zijn aartsvijand het mensenrijk vertrouwd hun ook al niet. Het verlies van de belangrijke artefacten werkt ook niet echt mee en wie is nou eigenlijk die sluipschutter en aan welke kant staat hij nou?

Het verhaal sluit goed aan op het eerste deel. Je zit gelijk weer in de reis die ze aan het maken zijn. De karaters blijven sterk en leuk maar ik miste de hoeveelheid humor wat in het eerste boek meer aanwezig was. De hoofdstukken zijn niet te lang wat het fijn doet weglezen. Af en toe had ik een beetje moeite met wie waar was omdat de groep reisgenoten uit elkaar gingen en verschillende verhaallijnen kreeg. Op het einde van het boek kwam alles weer goed en leuk samen.

Het boek zelf ziet er net zo gaaf uit als het eerste deel. De kaften passen mooi bij elkaar.

De lekkere hoeveelheid bladzijden 452 stuks vindt ik een pluspunt. Helaas laat ook bij dit boek de folie van de kaft los wat een minpuntje is.

Ik kijk erg uit naar het volgende en laaste del van deze trilogie. Dit boek is een aanrader voor de fantasie en avonturen lezers.