MARA

*******************RECENSIE ****************

MARA

Dit boek is het 1ste deel van de Rani Diaz thriller reeks geschreven door Sterre Carron

Over de auteur.

Sterre Carron is woonachtig in België waar zij tropische geneeskunde aan het Instituut voor Tropische Geneeskunde te Antwerpen studeerde. Zij werkte gedurende enkele jaren in Rwanda en Zaïre voor Artsen zonder Grenzen. De auteur heeft belangstelling voor forensische geneeskunde en is gespecialiseerd in oosterse spiritualiteit. Voor het schrijven van ´Mara´ heeft zij twee autopsies bijgewoond. `Ik combineer de menselijke verzuchtingen en de menselijke tragiek in deze thriller. Mijn protagonisten hebben zowel hartstocht als wraakgevoelens in zich. ´Mara´is de eerste in de Rani Diaz thrillerreeks.

Moord, verminking, dubbellevens, het vernietigende middel antrax, een lang bewaard geheim, zoete wraak en een gevaarlijke sekte in Zwitserland zijn de ingrediënten van de meeslepende thriller ´Mara´. Op een herfstdag wordt het rustige leven van de inwoners van Mechelen opgeschrikt door een moord op een jonge vrouw in een hotel op de Vismarkt. Rani Diaz, de temperamentvolle hoofdinspecteur moordzaken, en haar team worden op de zaak gezet. Het bewijsmateriaal wijst al snel in de richting van een minnaar. Enkele dagen later wordt Kathirah Al Saadi door haar vriendin Sierra Capaldi gruwelijk verminkt aangetroffen. Sierra draagt al zestien jaar een geheim met zich mee, waarvan ze niet had gedacht dat iemand ervan op de hoogte was. Als er al een bindende factor tussen de slachtoffers is, wat probeert de moordenaar dan duidelijk te maken? En wie speelt er een duivels spel en verleidt mensen om zich over te geven aan hun driften?

**********************************************

Er wordt een jonge vrouw dood gevonden in een hotel. Rani Diaz (inspecteur) en haar team van moordzaken krijgen deze zaak toegewezen. Ze gaan op onderzoek uit en al gauw is er weer een vrouw gevonden en ook vermoord. Het slachtoffer is een vriendin van het eerste slachtoffer. Wat is de link tussen deze 2 moorden en wie is de dader? Rani en  haar team staan voor een echte uitdaging.

Het boek heeft een apparte kaft. Persoonlijk vindt ik hem niet zo mooi maar het past wel goed bij het verhaal. Het verhaal is erg spannend van het  begin tot het eind blijf je gekluisterd aan dit boek. Ik hou er van dat het anders afloopt dan verwacht.

Alles is goed en duidelijk beschreven en je kan echt merken dat de schrijfster goed onderzoek heeft gedaan waar door het verhaal als echt overkomt.

Het hoofdkarakter Rani kon ik me goed in plaatsen waardoor verhaal het extra spannend wordt.

De hoofdstukken zijn niet te lang een pluspunt en het boek zelf heeft 370 bladzijden, een mooie hoeveelheid.