DE GEHEIMEN VAN KHIFA

********** RECENSIE **********

DE GEHEIMEN VAN KIFHA

​Deze recensie is over het boek DE GEHEIMEN VAN KIFHA . Ik heb die boek gelezen voor ik recensies schreef.

Dit boek is het eerste deel van de Cromrak trilogie. De schrijver van deze trilogie is  Mark Doornbos.

Over de schrijver

Mark Doornbos is geboren en opgegroeid in het noordelijke Delfzijl. Van jongs af aan had hij al een passie voor lezen en het fantasy genre, iets wat tijdens zijn studie Biologie alleen maar is uitgebreid. Gedurende deze tijd sprak hij onder meer veel met vrienden af om fantasy games te spelen; zo was ook het personage Cromrak tot leven gekomen, een ork die voor de verandering eens de heldenrol innam in allerlei spannende avonturen. Mark begon korte verhalen over Cromrak te schrijven, die hij met zijn vrienden deelde. Na zijn studie besloot hij een boek van Cromraks belevenissen te maken, wat zich uiteindelijk uitbreidde tot een serie. Deze serie, De Kronieken van Cromrak, wordt tegenwoordig uitgegeven door uitgeverij Zilverbron.

De hebberige jonge ork Cromrak en de ervaren avonturier Grash reizen naar de wereld van hun oudste vijanden, de mensen, om op zoek te gaan naar een magisch medaillon met mythische krachten. Daarbij maken ze meer mee dan Cromrak lief is, maar uiteindelijk doet hij wel meer dan één interessante ontdekking. Een jaar later, als Cromrak zijn oude leven weer heeft opgepakt, wordt het rijk van de orks plotseling geteisterd door een meedogenloze plaag. Is dit toeval, of zijn er hier boosaardige krachten aan het werk? En welk verband is er met Cromraks reis? Samen met zijn vrienden, de dappere maar onstuimige jager Kendar en de briljante maar schuchtere sjamaan Varok, trekt Cromrak eropuit om op zoek te gaan naar het medicijn… en de waarheid. Sommige beproevingen zijn niet in één roman te vangen. Zeker niet als het gaat om Cromrak, een niet-alledaagse ork. Maar ze hebben wel altijd een begin, en dat wordt beschreven in dit eerste boek van De kronieken van Cromrak.

Auteur         Mark Doornbos

Uitgever      zilverbron

Pagina’s      440

Prijs              24.95

Boek             paperback

********************************

MIJN MENING

Het gaat over een jonge ork cromrak. Hij heeft een medaillon gevonden met speciale gave. Hoe en wat weet hij nog. 1 jaar later breekt er een ziekte uit en gaat hij op pad met een jager en een sjamaan. Samen gaan ze opzoek naar de ingrediënten voor het genees middel. Op deze reis maken ze verschillende avonturen mee en ondekken ze de gave van het medaillon.

Dit boek is een echte aanrader voor de lezers Er die houden van fantasie, avontuur en humor.

Ik het genoten van dit heerlijke avontuur volle boek. Het boek leest heerlijk weg. Het verhaal is vlot en duidelijk beschreven waardoor het fijn en makkelijk wegleest. De verhaallijn zit leuk in elkaar niet te ingewikkeld. De karakters zijn leuk en worden goed beschreven zodat je je eigen er goed in kan plaatsen. De humor van het boek is een pluspunt en de apparte taal van 1 van de karaters is een leuke toevoeging.

Het boek heeft een mooie kaft wat ook bij het verhaal past en de 440 bladzijden zijn voor mij ook een echt pluspunt. Ik kijk heel erg uit naar de volgende delen.

********************************

Ik heb het geluk gehad dat ik deze schrijver heb mogen ontmoeten. Hij kwam over als een vrolijke man die een echte passie heeft voor fantasie wat het ook terug kan halen in zin boeken.