DE ELDUREA DECEPTIE

**********RECENSIE **********

DE ELDUREA DECEPTIE

Ik heb net dit heerlijke boek uitgelezen. De Eldurea Deceptie is het tweede deel van de Sergijn & Sotalia boeken reeks. Deze reeks is geschreven door Robert J H Bijman.

Over de schrijver.

Robert J H Bijman (1967) is al heel zijn leven fan van sciencefiction. In oktober 2005 kwamen de avonturen van Tom Segrijn en Shantea Sotalia tot leven. Schrijven werd een serieuze passie voor hem en werd een ontdekkingstocht naar een oeroude geschiedenis van diepzeevolkeren die onderdeel zijn van onze wereld. Op 19 april 2014 debuteerde Robert Bijman met “Anumoria Initiatie ” het eerste deel van deze boeken reeks en het tweede deel kwam in december 2015. Zijn boeken zijn uitgeven door de uitgeverij Zilverbron.

Beschrijving
In zijn hebzucht en machtswellust denkt Fango het ultieme wapen gevonden te hebben om de macht over de wereld over te nemen. Duistere pionnen helpen hem zijn geheimen veilig thuis houden. Wanneer in Anumoria een familielid van Tom en Shantea komt te overlijden, beschuldigt gouverneur Rubilus, de nieuwe leider van de diepzeestad, de twee van moord. In een poging hun onschuld te bewijzen moeten Tom en Shantea keuzes maken die verstrekkende gevolgen hebben voor hun eigen voortbestaan en dat van de gehele mensheid. In hun zoektocht vol gevaar krijgen ze hulp van Tandje, hun grote steun en toeverlaat, Grimpa, lerares in de Kracht, hun vader Johan en zijn kleine raadgever Han, Jennyfer, een klasgenoot uit hun tijd in Amsterdam en, Akuakai, een aan amnesie lijdende inktvisman

Titel        De Eldurea Deceptie

Auteur     Robert J H Bijman

ISBN         9789463080293

Uitgever  Zilverbron

Boek         paperback

Pagina’s  482

Prijs          24.95

****************************

MIJN MENING

Ik heb dit heerlijke boek met plezier gelezen. Een echt rollercoaster boek. Het is wel een verhaal waar veel in gebeurt dus een aanrader om het toekomstige op het gemak te lezen anders wordt het verwarrend.

In dit boek is er  geen tekort aan fantasie. Dolfijnmensen, inktvisvolk , pantermensen en vuurolk. Dit is maar een kleine greep van alle bijzondere dingen die je tegen komt in dit avontuurlijke verhaal. Er word een spannende reis van Amsterdam naar India en onderwaterwereld waar romantiek  en gevaren schuilen die Tom en Shantea met hun bijzondere krachten ( onzichtbaarheid,teleporteren en gedachten lezen) tegemoet gaan. Natuurlijk mag het tijdreizen niet ontbreken.

Dit boek leest heerlijk weg, soms een beetje verwarrend omdat er zo veel gebeurt, maar gewoon overnieuw lezen en dan komt het helemaal goed. De hoofdstukken hebben een hele mooie octopus als begin wat perfect bij het verhaal past. Het boek heeft 482 bladzijden wat ik een pluspunt vindt. De hoofdkarakter zijn in dit deel groeien mooi mee in het verhaal. De kaft van het verhaal is erg mooi en indrukwekkend en past mooi bij een bepaald karater uit het verhaal.

Dit boek is een aanrader voor de mensen die van avontuur, fantasie en sciencefiction houden. In 2017 komt het vervolg van dit boek uit. Moet even wachten maar wil hem graag lezen.

Ik heb geluk gehad dat ik de auteur heb mogen ontmoeten en er mee op de foto mocht.

Hij heeft zelfs mijn boek gesigneerd met een leuke tekening.

Ik heb ook nog een klein gesprek gehad met Robert. Hij komt over als een vriendelijk, gezellige man vol passie voor het schrijven van zijn verhalen. Dank je wel dat ik heb mogen genieten van uw wereld.