DE WREKER

**********RECENSIE **********

DE WREKER

De Wreker is geschreven door Sebastian Fitzek (Berlijn, 1971). Hij is de auteur van De therapie en De gijzeling, waarvan in Duitsland al meer dan een half miljoen exemplaren over de toonbank gingen. Ook in Nederland en België heeft Fitzek inmiddels een grote schare liefhebbers.

Toen Robert Stern met deze ongewone ontmoeting instemde, wist hij niet dat hij daarmee een afspraak met de Dood aanging. Nog minder wist hij dat de Dood ongeveer 1 meter 43 lang was, gympies droeg en op een godverlaten industrieterrein glimlachend zijn leven binnen zou wandelen. Op een dag bekent de tienjarige Simon een moord aan advocaat Robert Stern – een moord die hij vijf jaar voor zijn geboorte pleegde. Stern staat voor een raadsel. Zijn verbazing slaat echter om in ontzetting als hij in de kelder die Simon hem beschreven heeft inderdaad een de stoffelijke resten van een mens aantreft. Deze vondst is slechts het begin van een bizar avontuur. In zijn brievenbus vindt Stern een dvd met beelden van een tienjarig jongetje dat sprekend lijkt op Sterns zoontje Felix, die kort na zijn geboorte is overleden. De voice-over op de dvd beveelt Stern om binnen een week alle moorden waarover Simon vertelt na te trekken, zonder de politie in te schakelen. Voldoet hij aan deze eis, dan zal hij Stern in contact brengen met Felix. Hiermee begint een gruweltocht door de schimmige onderwereld van Berlijn. Er komen smerige zaken aan het daglicht, zaken die hij ondanks al zijn beroepservaring nooit voor mogelijk had gehouden. Wat is er destijds precies gebeurd op de kinderafdeling van het ziekenhuis waar Felix stierf?

Dit is het derde boek wat ik van Sebastian Fitzek lees. Wat een fantastische schrijver is dit. Het boek was weer heel erg spannend, zat op sommige stukken op het puntje van mijn stoel.

Het verhaal gaat over een Advocaat Robert Stern en die krijgt bezoek van een 10 jarige jongen Simon die hem wilt inhuren voor de moorden die hij heeft gepleegd. Het vreemde er aan is dat de moorden  15 jaar geleden zijn gebeurd en Simon nog maar 10 jaar is. Reïncarnatie? Geloof jij er in? Robert twijfel maar gaat mee op onderzoek waar ook zijn privé leven mee te maken krijgen.

Dit is het derde boek van Sebastian Fitzek dat ik lees en het is weer een boek op topniveau. Alles is zo goed geschreven dat het je gelijk pakt en niet meer wil loslaten. Je moet gewoon weten hoe en wat. De hoofdstukken zijn netjes lang genoeg waardoor je goed het gevoel heb oooo nog 1. De karakters zijn weer super bedacht alle maal zijn ze heel sterk. Gewoon een top boek met een kaft die mooi past bij het verhaar. Echt 354 bladzijden thriller plezier.

Ik geeft dit boek ☆☆☆☆☆