ANUMORIA INITIATIE

***********RECENSIE **********

ANUMORIA INITIATIE

Dit boek is het  eerste deel van ‘De Sergijn& Sotalia’ boeken. Dit boek is geschreven door Robert J H Bijman.

Robert J H Bijman (1967) is al heel zijn leven fan van sciencefiction. In oktober 2005 kwamen de avonturen van Tom Segrijn en Shantea Sotalia tot leven. Schrijven werd een serieuze passie voor hem en werd een ontdekkingstocht naar een oeroude geschiedenis van diepzeevolkeren die onderdeel zijn van onze wereld. Op 19 april 2014 debuteerde Robert Bijman met “Anumoria Initiatie ” en weet uitgeven door de uitgeverij Zilverbron.

Tom is al zijn hele leven bang voor water. Wanneer zijn waterfobie op zijn vijftiende plotseling verdwijnt, verandert zijn leven resoluut. Hij kan de gedachten van een klasgenootje horen, krijgt door de regen een vissenhuid en er wordt een bloeddorstige oerinstinct in hem wakker. Tijdens de zomervakantie neemt zijn vader Johan hem en zijn beste vriendin Shantea mee op zijn schip de ‘Meissa’. Tijdens deze reis naar de Marianen eilanden vertelt Johan zijn zoon dat zij deel uit maken van een volk van zeemeermensen en dat ze op weg zijn naar de diepzeestad Anumoria. Nog voordat ze veilig en wel de zeestad hebben bereikt wordt Johan ontvoerd door een haaimeerman genaamd Fango. In ruil voor Johans leven wil hij twee legendarische Prismaparels ontvangen. Dit resulteert voor de tieners in een zoektocht naar hun ware identiteit, een adembenemende race tegen de klok om Johan uit de wraakzuchtige kaken van een angstaanjagend familielid te redden.

Auteur        Robert J H Bijman

ISBN           9789490767648

Uitgever     Zilverspoor

Prijs            24.95

Bindwijze   paperback

****************************************

Het boek speelt zich af in het jaar 2022 en gaat over een jongen genaamd Tom. Hij houd niet van water maar rond zijn 15 jaar komt hij over deze vrees heen. Op een dag veranderd alles om hem heen, hij kan gedachten horen en als het regent krijgt hij schubben en veranderd hij. Hoe kan dit? Hij gaat met zijn vader en een vriendin Meissa met op een boottocht en daar krijgt hij vele antwoorden. Hij is een zeemeerman en er zijn er meer zo als hem in Anumoria een stad op de bodem van de zee. Hier begint  zijn zoektocht naar familie en vele avonturen.

Ik heb genoten van het boek. Het is een heerlijk verhaal waar Fantasy en technologie mooi samen komen. De verhaallijn is goed en duidelijk beschreven waardoor het boek avontuurlijk en romantisch overkomt. Het en geeft je daardoor de mogelijkheid om lekker mee te dromen in de onderwater wereld. Op sommige stukken had ik het gevoel dat het een beetje haastig geschreven was, maar het was niet storend. De hoofdstukken zijn niet te lang wat een pluspunt is. De karakters zijn duidelijk, leuk en vlot beschreven waardoor het fijn wegleest.

Het boek zelf is een paperback wat fijn in de hand licht. Helaas begint de folie na één keer te hebben gelezen los te laten. De mooie afbeelding op het boek komt goed overeen met het verhaal. Het boek is lekker dik 468 bladzijden maar daar merk je niets van want hij is zo uit.

Het is een moeilijk weg te leggen boek als je er in begint. Een echte aanrader. Ik kijk erg uit naar het volgende deel.

Ik heb geluk gehad dat ik de auteur heb mogen ontmoeten en er mee op de foto mocht. Heb ook nog een klein gesprek gehad met Robert. Hij komt over als een vriendelijk, gezellige man vol passie voor het schrijven van zijn verhalen. Dank je wel dat ik heb mogen genieten van uw wereld.

Hij heeft het boek voor me gesigneerd waar ik heel erg blij mee ben.

Sterren