NIEMAND DIE MIJ ZIET

****RECENSIE ****

NIEMAND DIE MIJ ZIET

Simone Grimberg is de auteur van het boek ‘NIEMAND DIE MIJ ZIET’. Al van kleins af aan schrijft Simone korte verhalen  en vertelde ze tijdens haar werk , met moeilijk opvoedbare kinderen, veel zelfverzonnen verhalen. Dankzij een zedenrechercheur die Simone enkele jaren geleden leerde kennen,werd Simone geprikkeld om verder te gaan schrijven. Deze rechercheur werd de bron voor haar debuut als schrijfster.

Tijdens een fietstocht stuit de 23-jarige politieagente Inge op een vondeling. Ze probeert het kind te redden en brengt het naar het ziekenhuis, waar ze even later wordt opgevangen door de ervaren rechercheur Liesbeth. Het klikt tussen de twee en Inge mag Liesbeth assisteren bij haar volgende zedenzaak: de verdwijning van Sofie Vrolijk. Een naaktfoto van dit brave paardenmeisje is opgedoken in de telefoon van een pedofiel, maar van Sofie ontbreekt ieder spoor. Inge volgt haar gevoel, Liesbeth de feiten. Ze komen erachter dat Sofie is ingepalmd door een loverboy. Zijn de rechercheurs op tijd om Sofie uit de handen van de loverboy te redden? Klopt het gevoel van Inge dat Sofie zwanger is? En wat is de dubieuze rol van Sofies broer Bram tijdens het onderzoek?

Ik was de gelukkige winnaar van een winactie van dit boek en heb hem gesigneerd mogen ontvangen. Dank u wel Simone Grimberg.

Ik heb het boek uitgelezen en vondt het een spannend en indrukwekkend verhaal. Wou het boek ook gelijk uitlezen en moest even bijkomen toen het uit was. Ik had alleen wel het gevoel dat alle verhaallijnen niet helemaal af waren en sommige dingen die er invoorkwamen een beetje appart overkwam.  Bijvoorbeeld dat ze ineens ook gedachten kon lezen halverwege het boek. Er waren meer van zulke momenten. Ik ga deze  momenten niet allemaal naarvoren halen want ik hou niet van te veel spoilers geven. Buiten om alles zou ik graag meer willen lezen van deze schrijfster. Haar werk ziet er wel veelbelovend uit.

Verhaallijn vondt ik erg spannend wou graag weten hoe het afliep alleen niet alle lijnen waren af. De hoofdstukken vond ik persoonlijk te lang. Alles is wel duidelijk en goed beschreven waardoor het goed weg leest. De karakters vindt ik af en toe verwarrend.

Het boek had 228 bladzijden persoonlijk had het boek dikker gemogen. De kaft komt overeen met het verhaal.

Ik geef dit boek ☆☆☆

‘Niemand die mij ziet’ is verkrijgbaar als boek (ISBN 9789492221483)  en als ebook (ISBN 9789492221544).