Terra Fabula Het Vergeten Koninkrijk

**************************************RECENSIE *********************************

HET VERGETEN KONINKRIJK

‘Het vergeten Koninkrijk’is het eerste deel van de Terra Fabula boeken reeks. Deze reeks heeft al drie delen en vierde komt dit jaar uit. De schrijver van deze reeks is Peter Dewills pseudoniem van Peter van Roermund . Ik heb de schrijver van deze reeks ontmoet bij Elfia en hij komt over als  een spontane, liefdevolle en aardige man met passie voor zijn boeken. Ik heb leuk gesprek gehad met hem en gepraat over zijn boeken. Ik zal hem even aan jullie voorstellen.

PETER DEWILLIS

db20a19871-auteurs-Peter van Roermund

Peter De Willis en Gustaaf Glibber zijn pseudoniemen van Peter van Roermund(1974). Naast theatermaker, theaterdocent en verhalenverteller ook schrijver van magische avonturen. Ik ben de jongste van drie zonen. Mijn ouders hadden al vroeg in de gaten dat ik een grote voorkeur had voor muziek, dans, theater en aanverwante kunsten. Ook was ik altijd bezig met geschiedenis en archeologie. Vanaf het moment dat ik kon lezen verslond ik boeken en toen ik een eigen bibliotheekkaart kreeg, ging ik helemaal los. Ik las alles wat mij interesseerde en ging regelmatig met stapels boeken naar huis, vaak te groot en te zwaar om te dragen. Ook gingen we regelmatig naar het theater, zowel jeugd als volwassen theater. En musea liepen we ook plat. We stapten in de trein of auto en gingen ergens naartoe om de dag door te brengen. En op de weg terug verzon ik er verhalen over. Dus dat zat er al vroeg in!
Als kind heb ik altijd geluisterd naar platen waarop verhalen werden voorgelezen. Sprookjes, gedichten en ga zo maar door. Ik was gefascineerd door de stemmen, de buitelingen die ze maakten, en de werelden die ze opriepen. Mijn jeugd was er een van buiten spelen en vol fantasie.

*************************************************************************

HET VERGETEN KONINKRIJK

image

Martha en William ouders zijn archeologen en gaan op een geheime expeditie. Helaas komt er op oudejaar avond het nieuws dat hun ouders zijn verdwenen en er word vernomen dat ze niet meer in leven zijn.
Na een paar dagen rouwen wordt er geklopt op de deur, hun tantes Agatha en Moira zijn er om hun mee te nemen weg uit Londen , maar ze kennen deze tantes niet en hebben hun nog nooit gezien.
Martha en William besluiten toch mee te gaan met hun tantes en worden verrast door de bijzondere dingen die hun tantes allemaal kunnen. Tijdens het verblijf bij de tantes komen de kinderen  er achter hoe speciaal ze zijn, ze zijn de erfgenamen van het magische koninkrijk Terra Fabula. Ze krijgen te horen dat het koninkrijk in de problemen zit en Martha en William zijn de enige die kunnen helpen.
Ze gaan op een mysterieuze en gevaarlijke reis vol magie en raadsels om Terra Fabula te helpen.

PRIJS VAN HET BOEK  € 18.95

***************************************************************************

Mening

Mijn eerste indruk van het boek: mooie cover wat bijzonder overkomt. De speciale lettertype van de titel, wat speciaal voor deze boeken reeks is gemaakt, trekt mij erg aan en ik zou dit boek zeker oppakken in de winkel. De beschrijving geeft mij een vrolijk gevoel en wil het erg graag lezen. Het boek is voor de jonge lezers 10 tot 14 jaar, maar leeftijd doet er niet toe. De Prijs voor dit boek is € 18,95 dit is een mooi bedrag voor een jeugdboek van 277 bladzijden.

Het verhaal heb ik met veel plezier gelezen. Vanaf het begin is het al een bijzonder fantasierijk verhaal. De schrijver heeft een vlotte schrijfwijze wat erg fijn weg leest vooral ook voor de jeugdige lezers. Peter heeft het verhaal simpel en duidelijk gehouden, waardoor ik mij goed in het verhaal kan plaatsen. De karakters die voorkomen in het verhaal, zijn allemaal erg leuk om te lezen. Vooral de tantes zijn bijzonder en erg leuk. Dit boek zit vol met fantasie en mysterie. Alles is goed beschreven, wat het verhaal erg leuk en mooi en bijzonder maakt. Een pluspunt is dat het boek een handleiding heeft dit geeft iets extra’s aan het verhaal.

Handleiding

image

Ik raad dit boek aan bij de jeugdige lezers onder ons, maar ook echt bij volwassenen die even iets vrolijks willen lezen.